Buljong över hela köket...

När jag bloggat klart förut gick jag ut i köket och skulle fortsätta med maten...
Och så hade jag satt på fel platta!

Eller rättare sagt jag hade satt på ALLA plattor, när jag bara skulle ha satt på tre.
På den fjärde plattan stod en buljong som inte skulle kokas, den var redan förberedd.
Och så var plattan på och den hade kokat torr OCH...
Liksom sprutat svarta buljongkulor över halva köket!
Till och med på vägg och golv.
 
Jag blev så himla arg.
Här ska man göra världens lättaste och självgående kvällsmat i ugn, potatisen kokar, salladen var klar och egentligen bara göra såsen...
Men har man inte jobb så skaffar man sig, så är det ju bara.
Det var bara att öppna fönstret och släppa ut den brända lukten, få in sambon så han fick hjälpa till, och sen torka och torka och torka tills det var rent.
 
SEN göra sås och sen äta en "lugn och nedvarvad" kvällsmat.
Eller hur.
Nåväl...
Nu sitter vi i soffan och ska se film, jag har ju inte tv-kväll eftersom "Project Runway" har slutat och på 1:an är det Nobelfesten så det är inget "Homeland".
Sonen är hemma i boet igen, han har superont i halsen.
Jag håller mig på min kant i soffan...
Jag är ju som ett lackmumspapper pga den där medicinnedtrappningen!
Vi ses imorgon innan jobbet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0