En fiskaffär i våran säng...

Och snöstormen fortsätter utanför fönstret.
Jag ligger i sängen och tittar på ovädret igenom gardinen, funderar på hur bilolycks-mannen mår.
Min nacke värker bara av att ha åkt mycket bil idag.
Jag bara hoppas att han inte har värk, eller FÅR värk...
Den där värken från helvetet som är så outhärdlig att leva med.
Usch, jag får nog ingen ro om jag inte får ringa och höra hur han mår.
 
Hunden har haft en släng av "fiskaffär" här alldeles nyss.
Dubbelsängen var renbäddad igår, och nyss hoppade hon upp och luktade fiskaffär.
Bara det att hon hann ligga både nere vid fötterna på mitt täcke lite snabbt och sen parkera sig på sambons täcke lite längre...
Och då kände jag att det luktade "fiskaffär" och ut åkte två påslakan och sambons täcke.
Mitt täcke klarade sig.
Sen in i duschen och tvätta kissemurran på lilla donnan så den luktar äppelschampo igen!

Tjohoo...
LITE jobb ska man väl ha så här på kvällskvisten.
Vore ju dumt om man fick slappna av helt klockan 22.15 på kvällen kan jag tycka 
 
Så till den svindyra julkolan jag köpte förut idag.
Behöver väl inte tillägga att jag klämt i mig alla 10 kolorna som var kvar när vi kom hem...?
Och så har sambon och sonen mage att sitta här och sura när jag inte BJÖD.
 
För det första:
Den lilla påsen med 16 kolor kostade mig 72 spänn.
För det andra:
Jag bjöd när vi var där ute, och sen ville jag allt ha resten själv.
För det tredje:
När sambon och sonen hade mage då att sura över att godisgrisen inte bjöd på fler kolor MEN...
Bjöd på ANNAT godis jag hade kvar från gårdagen, som inte kostade 200 kr/kg...
Då passade det inte herrarna.

Nej, dom gjorde himlande ögon och tyckte jag var sniken som inte bjöd.
Men jag bjuder ju på annat godis!!!!
Varsågoda, finns i köket.
"Nej tack", och mer himlande med ögonen.
Well...
Skit i det då, är ni så storbjudna så låt bli.
 
Så undrade jag varför dom, framför allt sambon, inte köpte av lyxkolorna själva när vi var i Bläse?
"Han var inte sugen då."
Nähe, då får man allt skylla sig själv.

Sonen direkt:
"Jag går ner till mormor."
Jaha ja, den lille fulingen, trodde han ja, gå ner till mormor och stjäla och äta upp hennes kolor!
Glöm det.
 
Nej, det gör du inte, du stannar här, låt mormor ha sina KOLOR I FRED.
Jag har köpt dom till mormor, inte till dig!
"Jag ska inte äta upp hennes kolor, jag ska bara gå ner till mormor."
Jo tjena, och göra vad då?
"Ja..."
Ja...?

Du stannar här, du får inga fler kolor av mig och du äter inte upp hennes heller, capishe?
(mutter, mutter...)
"Jag går ut och leker i snön."
Ja, gör du det.
End of kola-storyn typ.
Nu ska jag sova, kolorna ligger i tryggt förvar nere i magen och imorgon ska jag börja min socker-avgiftning efter helgens frossande.
Dags att hämta den nyduschde fiskaffären som luktar äppelblom igen från toan, vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0