Dieter är humbug...

Asså...
Ja, så har den här dagen nästan gått och jag har suttit i soffan och glott på tv.
Har inte orkat göra ett smack, mår status "Väldigt hängigt".
Ja...
Roligare än så blev liksom inte dagen.
 
Så kom mamma upp med Aftonbladet, och på tidningens "Hälsosidor" möttes jag av rubriken:

 
"Så väljer du rätt på julbordet" med underrubriken "Det här kan du äta enligt just din diet".
Asså...
Jag blir så provocerad.
 
Jag blir så trött på att i varenda tidning så ska det prokalmeras dessa olika dieter och deras förespråkare som "mår SÅ HIMLA BRA" och dieternas j-la fördelar.
Halleluja.
 
Jag säger som vanligt:
Som gammal anorektiker/bullimiker har jag väl prövat varenda jäkla diet för att "hålla vikten" och för "att må bättre"...
Men jag har aldrig mått så bra som när jag har "tillåtit" mig att äta lite av varje.
 
Och nu i juletid så kan man ju då, om man läser Aftonbladet, noga titta på dessa staplar och kolumner och se vad du får och inte får äta enligt just DIN diet.
Kan inte ens den ENDA frossardagen man har på ett helt år ens få vara fridad...?
Nej, tydligen inte.
Men, men, så länge det finns folk så finns det HUMBUG och lurendrejeri.
Och enligt mig, så är "dieter" humbug och bara ett enda sätt att tjäna pengar på folks tro på ett bättre liv.
 
Man kan ju hoppas att man i livet efter detta...
Kan få äta precis vad man vill utan att behöva tänka på konsekvenserna av att man mulat i sig en chokaldkaka eller maträtt som ens "diet" inte tillåter!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0