Dom gör smycken på Youtube...

Hejhopp, så var jag hemma och på plats i den röda soffan med lite tända ljus!
Frukost:
Fil med smulad pepparkaka i och två pepparkakor med smör och ost.
Sjukt onyttig frukost kanske, men ack så gott 
Jag brukar inte vara så himla jätteförtjust i pepparkakor faktiskt, men iår har jag hittat VÄRLDENS GODASTE tack vare morsan.
Ja, det var hon som köpte dom först...
 
 
Nyåkers pepparkakshjärtan! (Obs, jag är som vanligt inte sponsrad...)
Läge att sätta varningstext på dom, för dom är beroendeframkallande!
 
Så gick jag ju till jobbet igår, med minimal packning, och så hem idag.
Fy tusan så skönt.
Jag älskar mina morgonpromenader/cykelturer till och från jobbet, man kommer igång så mycket bättre då.
Hjärnan blir klarare och kroppen piggare.
Jag har känt mig som en degklump dom här gångerna jag har behövt åka bil till och från jobbet nu sen det kom för mycket snö för cykel.
Men...
Nu har jag laddat upp med prylar på jobbet, så nu kan det vara snö bäst f-n det vill!
 
Så kan man ju hitta det mesta på nätet som alla säkert redan vet.
Häromdagen funderade jag på om man kunde hitta några filmer med LÄTTA TIPS på att gör egna smycken på Youtube kanske...?
Och det kunde man såklart!
Ja, det finns verkligen allt där ute i cyberrymden, jag hittade några små filmer som jag satt och tittade på.

Blev SÅ inspirerad av denna lilla filmen och tänkte mig ett halsband med vita, gröna, grå pärlor i olika storlekar och material och sen några "plast-eller-glaskristaller" också.
Det ska sen då få matcha det där småprickiga sv/vita tyget jag ska sy en klänning till mig själv i, när jag väl har tid och bra ljus att rita av mönstret i.

Ja, det är för mörkt nu och jag måste ha en solig dag för att se ordentligt så jag inte ritar av fel.
(Bara det att varje solig dag kastar man sig ju ut för att få en härlig promenad, och så fort man kommer in hinner solen försvinna och det börjar mörkna igen... )
Men så fort jag har tid och ljuset kommer så börjar systugan komma igång igen.
Fast innan dess hinner jag kanske knåpa ihop ett halsband i samma teknik som detta armband på filmen...?

Jag älskar internet.
Då vet jag vad jag ska testa och pyssla med och göra något testhalsband i dom pärlorna jag redan har, tills jag hittar dom rätta pärlorna till mig själv till "The IT halsband" 
Nu ska jag starta upp min dag här, dags och fräscha till sig, vi ses senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0