Förlamande...

Jag har så ont...
Så ont så det är förlamande.
Humöret är nere i skorna men jag försöker bita ihop och hålla god min.
Lite svårt bara.
Djävla pissnacke, end of story!
 
Annars har jag inte legat på latsidan...
Jag var uppe på vinden med plåtburkar jag plockat ur och ut från arbetsrummet.
Vissa är arvegods och vissa har min far fyndat på auktion åt mig genom åren.
Dom kan jag varken slänga, sälja eller skänka bort, dom har för stort affektionsvärde (just nu i alla fall...) så dom får vara på vinden IFALL jag känner att jag behöver dom.
 
Och när jag ändå var på vinden...
Började jag rensa ut lite där också, d
ärav nackvärk + dammsugning.
Men nu har jag ställt lite kassar och lådor på kanten till trappen, sonen ska få hjälpa mig i helgen att bära ut skiten i garaget, jag ska rensa ut mer där uppe.
Och sen får väl sambon köra iväg allt på återvinningen.

IBLAND då spar man alldeles för mycket.
"Den som spar han har..."
Men som sagt, ibland har man för mycket som man ändå inte använder, nu ska det bort, bort, bort.
Jag tror minsann jag har hamnat i "Stora rensar rycket" typ 
 
Så travade jag iväg till garnaffären på Södertorg, och hittade garn som jag kanske ska ha.
Snöstorm ute och Milou var i sitt esse, samtidigt gick jag gick pratade med bästisen.
Vidare till ÖB och kollade saldot på kontot, hade jag råd med en verktygslåda för 69 spänn och en sån där låda till som jag kan fylla med spik?

Jo då, nog för att jag är fattig, men det hade jag råd med, så då köpte jag det.
Fick loss en hel låda i och med att jag fick undan all spik, den kan då fyllas med garn och på hyllplanet där alla mina verktyg stod...
Blev det OCKSÅ plats över när alla verktyg hamnade i en vektygslåda.
Skitbra.
 
Ja, så det har med andra ord gått väldigt fort idag eftersom jag har fixat hela dagen.
Och så sitter man här och förbannar sig själv och nackfan bara för att man känner värken så fort man sätter sig och slappnar av.
 
Men...
Jag har gjort ett hänge till, till mitt Sabo-halsband...
 
... stenen ser lite ut som flintasten, jag tror jag vill ha ett armband i samma stenar faktiskt.
Men det är väl snyggast till sommaren egentligen, när man har fått lite färg 
Just nu är jag vrålhungrig, jag vill bara att sambon ska komma hem så vi kan äta.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0