Härliga, positiva (?) fredags morgon...

Idag vaknade jag av att hunden kröp in och la sig under täcket.
Nästippen kändes kall = Kallt i huset...?
Jo tack, det var det visst.
Men rådig kvinna vet på bot, jag har varit nere och höjt pannan.
Så säger jag inte mer i det ämnet, alla vet ändå vad jag tänker och tänkte skriva.
Gissar jag i alla fall..?
 
Nåväl...
Så har jag ont i halsen.
Nu har jag det på riktigt, kan knappt svälja fast jag känner mig inte direktt sjuk i övrigt.
Bara väldigt tjock och öm i halsen.
 
Dessutom har jag ont i nacken av allt "slit & släp" dom senaste dagarna.
 
Först fick jag ju släpa en fullastad cykel från kontoret till jobbet på onsdagen i hopplös och trög slask, sen dra samma cykel från jobbet och hem (tvärs över hela stan) igår, sen dammsugningen på det och så var jag ju även och shoppade på det också!
Inte bra för min nacke, det säger sig självt.
Jag hade ju kunnat strunta i shoppingen iofs, men nu gjorde jag ju inte det.
 
Halsen slog det mig behöver jag INTE fundera på länge varför den blommat upp precis just nu.
Jag har ju haft en "släng" av rosacea sen mitten av september och vad måste jag ta då?
Jo, starka mediciner, atibiotika.
Och vad händer när jag avslutar en kur..?

Jo, immunförsvaret blir nedsatt och jag kan förvänta mig "typ förkylningar" i 1-2 månader framöver!
Jippie, men NU har jag ju ändå lärt mig det, TUR att jag kommer på det i tid så jag inte går och inte fattar varför jag hela tiden "drar på mig" en massa skit.
Jag har SVAGT immunförsvar för tillfället.
Har ju bara tagit mig några år (läs 6-7 år) att lära mig det...
Men NU vet jag!
Jepp, bara jag använder hjärnan lite så.
 
Så jag får väl ta det lite lugnt idag då.
Jag ska ju jobba imorgon så det är väl bäst.
Jag hade velat slänga på mig hundkläder och ge mig ut på långpromenad med hunden, vädret ser ut att bli toppen.
Alltså, nu blir jag lite rastlös av att bara se solen komma fram, men är det värt det i slutändan?
Nej, jag tror inte det.
Jag måste fixa jobbet imorgon.
Gah...
Frustration.
 
Ja...
Humöret är på topp här just nu som ni kanske märker.
Jag får väl sätta tänderna i något roligt hantverk här hemma istället, åka och hämta upp det beställda garnet och...
Hantverka.
Håll tummarna att jag kommer tillbaka LITE mer positiv senare på dagen.
Eller så sitter jag bara och hänger.
Det kan gå åt vilket håll som helst 
Vi ses senare.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0