Fyndade en makapär...

Igår gick dagen extremt fort!
Jag skulle ju ta det lugnt, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Först drog jag till ÖB och köpte 1 förvaringsbox, billigt, och fick loss hela 80 cm hylla i arbetsrummet!
Detta kommer bli SÅ bra framöver.

Då kunde jag få upp mönster och annat som stått på golvet, samt att jag rensade upp i vissa burkar och slängde.
Om jag nu får lite förvaring i julklapp...
Kommer detta bli världens BÄST organiserade lilla arbetsrum!

Sen drog jag och morsan till Krampbrobodi och hämtade garner, och på hemvägen hamnade vi på en loppis där jag fyndade något, en makapär, som jag inte vet OM jag ens kommer använda...?
Med instruktioner på tyska...
 
 
Vad det är?
Jo, det är en avritare till pyttesmå (men snygga) mönster...
 
 
 
 
... som dessutom medföljde!
 
 
 
 
Fem böcker smockfulla med coola mönster från 50 och 60-tal medföljde, och det var väl MEST för deras skull jag köpte hela kittet.
Jag betalade 35 kr för alla mönster och "makapär", mycket bra pris.
Om nu makapären skulle visa sig obrukbar, har jag i alla fall lite mönster och bilder att bli inspirerad av och kanske kunna överföra själv till större mönster.
BRA FYND, säger sakletaren! 
 
Vidare så åkte vi till Rusta där jag köpte en ny pappjulstjärna till sonens julstjärna som gått sönder.
Det var halva priset och jag fick precis vad jag ville ha.
Jysk var nästa stopp där jag och morsan köpte julklappar, varsinn till sonen.
Och sen hem.
Organiserade sen då bort 5 plåtburkar och två skokartonger med prylar in i min nya förvaring från ÖB och sen...
Promenerade jag och sambon ner till bästisen dit vi blivit spontan-inbjudna på middag!
Hade supertrevligt och gick hem vid 21.45 och damp i säng.
Helt slut.
 
Jag vaknade förut och har ont i halsen, ont i nacken precis som igår...
Men känner man efter för mycket så gör det bara ÄNNU ONDARE.
Nu ska jag hoppa i duschen, sen till jobbet!
Ha en bra lördag.
Vi ses imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0