Glamourösa torsdag...

Hej VÄLDIGT glamorösa torsdag...
 
 
Promenad hem från jobbet med cykeln i släptåg, ja för det gick inte att cykla nu när slasket har frusit på igen.
Då är det ju rena isbanan.
Vinden bet i ansiktet så man blev illröd.
Inga rosor på kinden här inte, ack nej...
Vi snackar tomatröd där ansiktet sticker fram mellan mössa och halsduk.
Och...
Så rinner snoken som en öppen kran som grädden på moset!
Ja, då snackar man glamour på hög nivå!
 
Vart är sommaren när man så väl behöver den?
Vart är bikinin och den svassande sommarklänningen när snoren rinner som bäst?
Jag känner mig lätt schitzofren när jag ena dagen säger att "jag gillar vintern trots allt..."
Okej...
NU är jag trött på den, nu har jag redan fått nog och längtar redan efter våren.
Dessutom hatar jag att frysa.
 
Men hemma är jag och idag...
Blir det dammsugning OCH en promenad till.
Jag har lite och fixa med på stan, samt om det går så ska jag åka och hämta garn på Krambrobodi.
Vi får väl sen om det går att åka dit i detta isgateväder...?
Lite pyssel ska jag väl också hinna med, jag tror jag behöver lite mer hängen till mitt Sabo halsband 
Ja, och nu ska jag brygga lite mer kaffe och läsa tidningen, för den har jag inte hunnit med ännu.
Vi ses lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0