Idén är lika död som havsbotten i Östersjön...

Vem är världens äldsta människa i dags dato klockan 10.15, P-I-P!?
Jo, det är undertecknad det.
Kanske inte på pappret dirket men i anden, det ska gudarna veta!
 
 
Snälla rara, låt den här dagen gå fort, jag vet att den just har börjat, men nu vill jag att den ska vara över.
Det är inte bara en brakförkylning som ramlat över mig, nej, det är en delvis sömnlös natt också.
 
Vad har då hänt, jo...
 
För det första så har jag kört fast i...
"En typ av hantverk", skulle man kunna säga.
Och när nu inspirationen har trytit pga jag varit så sänkt, så har jag inte kommit vidare och kunnat löst saker lika smidigt som med Kakmonstret-mössan typ.
Igår somnade jag så rätt sent TROTS att jag är sänkt av förkylningen vid 23.30, men vaknar vid 03.05-tiden och har en idé!!!!
 
Va, vad är detta?
Vaken och en idé som skuttar fram "bara sådär".
Nej, måste somna om, klockan är 03 på nattakvisten, jag är skittrött (not), SOV, inga idéer på natten tack!
Och så låg jag och snurrade i ca, nej inte "ca", EXAKT 43 minuter, och så gjorde jag gör som alla sömnforskare säger att man ska:
Jag steg
 upp från sängen.
Gick ut i köket och gjorde mig lite varm choklad och tog två pepparkakor med smör och ost.
Skrev ner den där "idén" i en kom-ihåg-bok och satte sen på tv´n!

Vid 04-tiden började dubbelavsnitt av "Sex and the City", perfekt!
Eller under omständigheterna så var det ju perfekt att det var något bra att se på.
Och lyckades pricka in avsnitten när "Elisabeth Taylor" har "satt sig i olycka" och väntar oäktingar.
 
 
 
Vilken hopplös och slampig liten vovve 
Så såg jag på det till 05.10, ramlade in i sängen, somnar PRECIS om så ringer sambons alarm runt 05.30.
Då var jag på vippen att gå upp för gott, och det kanske hade varit bäst..?
För när jag somnade om var klockan runt 06, sen vaknade jag av mig själv 08.24 och då/nu är jag spyfärdig av trötthet.
Ingen överdrift, jag är spyfärdig och mår illa.
 
Så den där finemangsiga idén som kom mitt i natten, som jag skulle ha kunnat ta till vara på idag...
Den är lika död som havsbotten på Östersjön!
Det är alltså därför som jag vill att den här dagen ska vara över innan den ens börjat.
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses senare.
Blääää...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0