KATASTROFLÄGE!!!!!!

Katastrofläge här i huset...
Sambons gamla dator som jag använder MEST sen ½-1 år tillbkaka har brakat!
Jag kan bara säga att får inte jag tillbaka bilder och annat jag lagrat i den datorn så blir jag fullkomligt vansinnig.
 
Ja...
Vad som hände vet jag inte.
Jag skrev mitt sist inlägg här på bloggen, stängde ner och när jag några timmar senare skulle in igen...
Var den bara "Stängd" och "behövde reparers" med en skiva.
Sambon hade två cd-skivor som INTE verkade vara rätt, så jag lätt honom inte få "laga" datorn eftersom datorn varnade för att infromation skulle försvinna.
"Då lämnar vi in den", sa jag, kosta vad det kosta vill, jag bara MÅSTE ha vissa grejer tillbaka som ligger på den där datorn.
 
VIKTIGT jobb och bilder.
GAH!!!!!!
Ja, ska det skita sig så ska det.
 
Skriver just nu på min gamla dator som för det första tog 45 min att starta upp, och sen tar EVIGHETER att skriva på just för att så fort jag byter mening tex här på bloggen, så måste den tänka ca 1 minut innan jag kan fortsätta.
Att skriva ett inlögg som tar 3-5 minuter tar på den här datorn 15-20 min och ett inlägg som är långt och tar 15-20 min tar upp till en timme.
Texten släpar efter så att säga.
 
Sen kan man inte ha fler program igång, för det fixar inte datorn.
Att lägga upp en bild tar ca 3-5 minuter, att bildbehandla tar 10-15-20 minuter att bildbehandla EN BILD!
Ja, vill man sitta och spendera TIMMAR vid datorn varje dag så är det ju optimalt, men se det vill inte jag.
Jag får magsår.
 
Borde inte den andra datorn varna innan den behagar krascha?
Tydligen inte, enligt sambon.
M-A-G-S-Å-R!!!!!!
 
Ni som vet vad jag jobbat på/med, ja ni är ju få, typ 4 stycken, ni fattar kanske att detta är mer än stressande om jag inte får tillbaka det.
Herregud.
Okej, jag försöker att inte måla fan på väggen ännu.
 
Sambon har städdag idag och sen ska han åka till någon dataexpert, gissar väl "Databyrån" och se vad dom kan göra.
Och jag...
Får inte följa med.
 
Han sa:
"Ska jag åka dit och hjälpa dig med det här, då vill inte jag ha med dig och så står du där brevid och GAPAR HYSTERISKT!"
 
"Gapar hysteriskt", som om jag skulle göra det, never.
 
Nä, skitsamma, jag stannar hemma och väntar på domen.
Ja, det här inlägget tog mig nu då, med att ha startat upp datorn ENDAST 1 timme och 15 minuter.
Nu ska jag betala lite räkningar medans jag ändå har den här pigga och raska datorn igång, återkommer senare med dom och mitt psykiska välmående i frågan.
I övrigt mår jag bättre i förkylningen här idag, jag ska ge mig ut en sväng på stan och få lite frisk luft.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Brakar datorn ihop då är det verkligen katastrofläge!!
Hoppas det går att rädda den, eller i alla fall de där ovärderliga filerna.
Skönt att du mår lite bättre idag i alla fall!
Kram, Ingrid

Svar: Ja nu är datorn inlämnad i alla fall, det verkar som det går att rädda det som ligger på hårddisken, det är FÖRMODLIGEN bara fel på Windows...Håll tummarna!!!
Kram och tack :D
Madde

2012-12-20 @ 10:50:39
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0