Något är fel i universum...

Vaken och har legat så knasigt inatt att nacken är av.
Den känns sne och jag mår illa av värken.
Inte optimalt att starta dagen så.
 
Men jag ska inte gnälla...
Bästisen ringde förut, hon jobbar och rekommenderade att jag inte stack näsan utanför dörren idag.
Att hon måste jobba är nödvändigt för hon jobbar inom hemtjänsten och får åtminstone hålla sig på marken.
I kylan.
Att killarna som jobbar på TAKET MITTEMOT idag är däremot SLAVERI!!
Ja, det är det ta mig fan.
VILKEN CHEF tvingar upp sina anställda en lördag, en dag som denna, på ett tak, med storm ute?
Inte en seriös chef om ni frågar mig!

Jag höll på att tappa hakan när jag kom upp här och började tända upp adventsstakarna i fönstrarna och såg att dom stackarna var uppe på taket och fixade.
Idiot som tvingar dom till det, ja, och det står jag för!
 
Så såg vi ju film igår...
 
Och inte nog med att killarna GILLADE fiskgratängen igår (ja, och ens gick med på att äta fiskgratäng) dom gillade filmen också!?
Och SKRATTDE!!!
Som jag skrev till bästisen:
"... något är fel i universum..."

Först fiskgratäng som går hem och sen skrattar dom åt en fransk komedi, kors i taket!
Ja, jag trodde knappt mina ögon, och började misstänka att äpplet (dvs sonen) inte faller så långt ifrån trädet och sambon och jag inte är så olika i filmsmak ändå.
Men tilläggas ska...
Jag hade aldrig fått sambon att se den här filmen om inte Jean Reno varit med i den.
Den store actonhjälten från "Leon"...
 
 
Omdömet om filmen blir i alla fall...
   - tummar upp.
 
Myspysfransk komedi som var något lite töntig kanske.
Men jag ser hellre en töntig fransk komedi än en amerikansk, fö
r jag ÄLSKAR ju fransk film typ.
Så helt klart sevärd om man vill se något lättsett med lite mer finess än ett amerikanskt alternativ!
 
Kanske jag borde ge den tre och en halv tumme bara för att den motsträvige sonen och den motsträvige sambon gillade den...?
Jo, den får  
   - tummar upp bara för det 
 
Så vad händer idag då?
Ja, inte ska vi gå ut och gå promenad idag i alla fall, stormen kan blåsa för sig själv där ute.
Jag ska sy på dom små vita öronen på babymössan om ljuset tillåter, och så får jag se.
Nacken tillåter inte så mycket.
OCH så ska vi ju till hundbästisen, det hade jag glömt, hm...
Då måste vi ut och åka bil, rys.
Ja, jag lär väl återkomma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0