Snön är handikappande...

Hemma igen och idag var sista dagen jag får skjuts har jag bestämt!
Alltså jag har väldiga problem med den här jäkla snön...
Speciellt när jag ska jobba!
 
Jag blir nämligen väldigt osjävständig i och med snön.
Jag kan ju inte bära så mycket och så länge pga av nacken, vilket innebär att cykeln är ju mitt färdmedel och redskap i vanliga fall.
Men cykla i det här vädret och på det här väglaget gör jag inte heller, jag vill inte cykla omkull och förvärra min nackskada eller få någon ny skada.
 
Vad händer då när snön kommer...?
Jo, jag kan inte ta mig fram med packning eller gå och handla heller.
Jag lastar ju allt på cykeln så jag slipper bära.
 
Så nu har det då blivit skjuts av sambo och morsa till jobbet för att jag har en massa packning, mat, sovkläder, bok, virkning, extra kläder mot kyla m.m. när jag ska till jobbet.
Jag bor i ena änden av stan och jobbar i andra.
Igår tog jag så med MASSOR med extra packning, kläder, pyjamas, virkning, ja allt ovan...
Så lämnade jag kvar massor, och imorgon behöver jag så bara ta en liten packning i en lätt ryggsäck och så kan jag GÅ till jobbet.
 
Jag hatar snö...
Mest för att som livet ser ut nu kan jag inte få med allt jag kunde konka på "förr i tiden".
Allt blir så omständigt för mig i och med snön.
Fint och vackert javisst, i lagom dos, men HANDIKAPPANDE för en jävligt envis brutta som vill vara själständig!
 
Jag gjorde denna lilla snöbollsmössa i supermjukt och fluffigt "babygarn-någonting" igårkvälls när vi såg på tv...
 
 
... ska bara sy fast öronen idag.
Började även på...
 
 
... den ny liten babymössa, men det är så hårigt så det blev för jobbigt för ögonen att se ordentligt när det var mörkt att jag kom inte längre.
Jag tänker mig KAKMONSTRET som koncept, och hoppas jag får ihop det.
Men det får jag nog 
 
Så måste jag bara visa en väldigt söt hund, Lilla Blossom, som bor på min jobbgård.
Kolla in det här underbara lilla fejset...
 
 
Håhåjaja, jag säger å det ja, SUPERCUTE!
Alltså hon är ju en hon, men ser ut som en liten gubbe med skägg.
Söt, snäll, supergosig och vill alltid ha godis vid Chifens dörr.
Igår fick hon hundgodis i vanlig ordning och även en massa snö i skägget...
 
 
Man kan inte undgå att bli charmad.
Nu ska jag starta min dag, ska dammsuga och sen ska jag iväg ner till Södertorg och se vad garnaffären där har att erbjuda...
Jag är ju på jakt efter ett brunt garn!
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0