Värre idag...

Vaknar och inser att jag mår ÄNNU SÄMRE än igår, nu är det inte bara feber, halsen har involverats och snoren rinner.
Jippiejahooo.
Dagen kunde inte ha startat sämre.

Jag försöker DOCK se det positiva i att det INTE är julafton ännu, jag vilar och jag SKA bli frisk.
Nästan alla julklapparna är i hamn och har bara två kvar.
Jag hinner, ingen stress, jag hinner...
Jag som har frivecka och allt.
Men då hinner jag bli frisk, BARA POSITIVT alltså.
 
Igår såg jag så "Homeland" som sista punkt på dagen...
 
 
... och det var väl det enda "roliga" på hela dagen!
Och jäklar vad spännande det är!!!!
När avsnittet slutade hade jag en puls på 190/210 typ, stressnivån inombords var på topp.
Fattar inte hur jag ska lyckas vänta tills nästa vecka när man får veta hur det går...?
Jag hade gärna sett att 1:an kört ett "Homeland" marathon två dagar i sträck, speciellt nu när jag är sjuk.
Men så kul ska man väl inte få ha det.
Nä.
 
Fick så fortlöpande sms från bästisen och hennes förlossning igår, och sen på kvällen kom en bild på en nyss utklämd, inlindad, nyfödd liten bebis!
Imorse kom ytterligare ett mms med texten "God morgon" och en blid på en OTROLIGT SÖT liten docka.
Jag skrev att jag blev lite bebis-sjuk...
Och det blir jag.
Inte för att jag vill ha fler barn själv, men lite sugen BLIR man när man ser så där små söta bebisar.
Jag får väl se det som att jag har ynnesten att man har rätt många omkring sig som har småbarn nu, som man får gosa lite med då och då 
 
Nu ska jag plocka bort lite tvätt från igår.
Fy vad jag bara inte orkar.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fy så trist att bli förkyld så här i julveckan, men du får vara rädd om dig så att blir frisk till julafton.

Krya på dig!
Kram, Ingrid

Svar: Ja, TACK!Det är inge vidare faktiskt, men färsk ingefära, kanel och honung ska beställas av sambon när han slutar jobbet, nässköljningar och vila får bli medicinen.
Jag vilar vidare framför dumburken :S
Madde

2012-12-18 @ 10:35:36
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0