Godisfylla, socker-sil...

Jag glömde ju berätta vad som hände igårkvälls, men jag var ju så uppe i den där filmen mamma och jag såg.
Jo, jag åt godis.
Ja, ni läste rätt, jag åt GODIS.
Det gick bara inte, jag hade länsat hela kylskåpet om jag inte fått några godisbitar.

Det var så överöveröverdjävligt godisbegär så jag höll på att bli tokig.
Jag åt upp all ost jag hade kvar i kylen, stillade inte godisbegäret.
Tog ett äpple, glöm det.
Tog fil och flingor, magen SKREK efter socker.
Så det gick inte.
Jag gick in till sambons nattdukslåda och tog tre marabou-smågodis bitar, 2 tuttifrutti och några rispuffar.
Inte mycket, men jag behövde det, för sen blev kroppen lugn.
Jag fick en mini-godisfylla, ett återfall, en socker-sil.
FAN!
Jag klarade alltså NÄSTAN tre veckor, idag hade det varit på pricken.
Men det gick inte igår, jag höll på att bli galen.

Fick ändra mig nu då till att jag INTE ska äta på helgerna eller dagarna i 2-3 månader men...
När jag får mens måste jag äta.
Jag kan helt enkelt inte stå emot, det blir för plågsamt.
Inget skämt alltså, det ÄR för plågsamt.
Jag avundas folk som bara kan låta bli, för mig är det omöjligt när mensen slåt till.

Bantningen är dock ÖVER från och med idag.
Jag har gått ner nästan 5 kg (4.9 kg) på 3 veckor, jag är nöjd.
Nu gissar jag att jag går upp 1, men då är liksom målet nått trots allt, för målet var 4 kg.
Så jag är glad, det har ändå gått över förväntan och jag...
Känner mig bekväm i mina jeans igen.
Hurra!
Nu, mot städskåpet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0