Han försöker fubba...

Sonen och jag...



... spelar Alfapet!
Jag tyckte vi skulle göra något vettigt ihop när filmen var slut, och då blev det Alfapet.
Sonen spelar nämligen något som heter "WordFeud" på sin mobil, och då tänkte jag att DETTA är ju samma sak, nästan.
Sonen var på, vi spelar men han...
Fubbar som satan!
Ja, jag fick dra fram min gamla ordbok och satte på datorn, för han hittar på ord som han BOMBSÄKERT säger att dom existerar, men inte då!
Fast han framhärdar, "men dom finns ju inte", säger jag efter att ha konsulterat ordbok och dator.
Och han ger sig inte fastän han är överbevisad, han är bara lik EN PERSON i detta läget:
Min far/morfar!
Envisare än synden, och ger sig inte.
Inte ens när han är överbevisad, det är/var min pappa i ett nötskal minsann.
Men jag är envisare, basta.
Finns inte ordet så finns det inte!
Tror vi ligger ganska lika i poäng, ingen av oss är särskilt strategisk så...
Det är nog på håret vad gäller poäng.
Nu har vi paus, han ser på tv och snart är det middag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0