Solknarka...

Sol och snökanon, - 13 grader när jag cyklade hem från jobbet!
Ja, och så iskallt så låren nästan förfrös på hemvägen.
Jag insåg att nu MÅSTE jag ta fram skidbyxorna, och det känns öken.
Men det får väl lov att vara snö max en månad nu då, bara det inte är så satans kallt.
Jag längtar till...



... när jag kan ligga och solknarka med en god bok på stranden och det är VARMT!



Jag ska förtränga bilder som denna bilden ovan, med badvänligt hav, klarblå himmel och molnfritt.
Jag ska orka leva tills det börjar spira i gräsmattan igen, jag SKA överleva.
Men det blir nog med nöd och näppe.
Fast okej, det är lite vackert och ljust med snö iallafall.
Suck.

När jag sen anlände hemma låg "Stoff & Stils" NYA sommarkatalog på köksbordet.
Jag har inte ens läst min kära morgontidning ännu, bara TYGKNARKAT i en timme.
Bläddrat, drömt, bestämt mig för...



... det där tyget!
Fan så snyggt, DET ska jag köpa många, många, många meter av.
Det kan bli mycket snyggt i både kjol, toppar, byxor.
Love it, och så är det satin, flygit och lätt.

  
 

Jag får ett nervöst TYG-sammanbrott.
Hjälp.
Förr kunde jag inte få nog av kläder i affär, NU kan jag inte få nog av tyger.
Jag har hittat en ny drog.
Garn, tyg, mönster, SÅ lätt att älska!
Men jag gör som ekorrarna innför vintern, jag samlar på mig ett lager.
När jag har råd.
Så kan man bara strosa in i sitt lilla lager, bläddra mellan tygerna och tänka...
DET tyget ska jag sy något av idag!

Nu har solen försvunnit och det formligen vräker ner snö.
Jag blir djupt deprimerad.

Dag 8 har även börjat.
Jag har har tappat 2.3 kg såg jag på vågen idag!
Vilken QVICKFIX, jag känner mig grymt nöjd.
Kul att jag kunde känna NÅGOT positivt idag tillslut

Har virkat lite på lampskärmen, men tror att den kanske blir lite för stor.
Jag ska kolla och fundera lite till, men det kan bli så att jag måste repa upp det jag har gjort.
Vill att det ska vara spänt runt skärmen, det är det inte nu.
Har inte lust att repa upp, men vill man ha det perfekt så har man inget val.
Nu ska jag dammsuga, vi ses senare.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0