Madde är VIP-kund...

Jo´rå, jag hinner med en sväng till innan läggdags, ÄN är jag inte död!
Även idag har dagen gått i ett, fast i lite lugnare tempo för min del.
Jag och mamma gav oss ut i blåsvädret, gick och tittade på det FAKTISKT jättestora raset i muren.
Djäklar i min lilla låda, ordentligt avspärrat var det, massor med folk som kom och vallfärdade för att se på eländet.
Ja, inte var det litet som sagt, och vilka jättestenar som muren egentligen består av.
Det tänker man inte riktigt på när man ser dom uppmurade faktiskt, iallafall inte jag.
Så där stod vi och glodde som ena fågelholkar med resten av stan.

Sen promenad längs muren till Norderport, i genom stan och en vacker promenad till "G.A.D/Hästgatan 10" där jag skulle köpa presenten till bästisen.
Bara ett problem...
Fiket i samma hus och Bertholdsson & Holm var öppet, men INTE G.A.D inte, nope, det var tvärstängt.
Åh nej, och jag som hade bestämt mig för en liten "Pebbles"-vas, och så var butiken stängd!
Allt annat öppet, men inte just den affären JAG skulle in i.
Fast glasdörren stod ändå faktiskt LITE på glänt, men på dörren stod det ändå stängt.
Jag gick då in på "B&H" och frågade hon som äger det, VAR det verkligen stängt, och förklarade mitt ärende...
Jag var ju typ DESPERAT!
Och jag visste ju VAD jag skulle ha.

"Jo, sa hon, det är stängt, fast dom är faktiskt här idag, men dom sitter i möte.
Vänta så ska jag gå in och fråga."
Tre minuter senare kommer hon tillbaka, jag fick komma in och handla ändå, TROTS att det var stängt.
Jihaaa, jag gick in och valde vas, och medans jag stod i kassan kom ett annat par in genom dörren, men TYVÄRR...
Dom fick gå ut omedelbums igen, för det var ju stängt!
Ja, det var inte utan att man kände sig som en VIP-kund!!!
Glad i hågen kunde jag sen gå ut i foajen till den väntade mamma och Milou, som naturligtvis fått barnbeundrare som gullade med Milou.
Den lilla dockhunden som lockar till sig små flickor som getingar till en sockerbit, och hon klagar ju inte direkt
Promenad vidare hem, snackade med Klokboken, dusch och sen ut på kalas!

Min bästis hade idag gjort EGNA semlor dagen till ära!
Bakat egna vetebullar, egen mandelmassa, men dock INTE gjort grädden, fast vispat den hade hon gjort 
Men fy fan vad goda dom var, det var nog faktiskt dom GODASTE semlor jag ätit i hela mitt liv.
En riktig fullträff, 10-poängare.
Ja, så vi smaskade semlor, drack kaffe, snackade en hel del och sen åkte vi och handlade.
Vi har sett film hela kvällen, en barnfilm, urdålig, kommer inte ens ihåg vad den hette.
Sen "The Hunter", lika dålig den!



Boring, "Supergäspen Allan", se inte den!
Men, men, det var ändå inget på tv så det fick väl gå ann, men bra det var dom inte!

Nu ska jag gå och lägga mig, ögonen går i kors och vet ni vad...?
Det lustiga var att när vi kom hem ikväll och insikten föll över mig att NU är allt över, alla måsten, jobb, allt bakande avslutat, städning av lägenheten, firande igår och idag...
Då var det nästan som den värsta värken försvann!
Ja, inte har den försvunnit helt, men det jag vaknade med igår morse och framför allt idag, det var inte mänskligt.
Nu, jag det bränner lite lagom, en värk att stå ut med.
Jag förstår varför jag verkligen inte pressar mig själv lika mycket som jag gjorde förr.
Jag...
Hade inte varit mänsklig då.
Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0