En tant med en toyboy!

Så vaknar jag efter 7 timmar och 35 minuters sömn, av värk.
Jag var så trött igår att när jag stöp isäng...
Glömde jag ta min medicin.
Fint.
Bravo.
Igen.
Pucko!
Ja, inte gjorde det underverk för uppvaknandet direkt.
Men det har hämtat sig nu, jag gick nästan på en gång och tittade på min jeansklänning och sömmarna som jag tyckte var FÖRSKRÄCKLIGA igår...
Dom såg ju BRA ut!
Vad dillade jag om?
Sömmarna såg ju finfina ut, och ett proffsjobb om jag skulle jämnföra med Burdas jeansklänning tidningen!

Ja, ni ser, det är så typiskt mig, när jag är dödstrött då ser allt fördjävligt ut och är helt misslyckat.
När jag vaknar...
Då är det helt okej iallafall, jag kände mig NÖJD igen.

Applåder och hurrarop!

Hur kommer dagen se ut idag då?
Jo, jag ska starta med att göra en köttfärssås som ska stå och dra till sig till kvällsmaten som blir lasange.
Sen hundpromenad, solen börjar skina, jag och Milou drar till Hällarna så hon får springa av sig.
Hem, dusch, så ska jag hinna sy lite hoppas jag, laga middag.
FIRA lite.

Fira, ja, för idag fyller nämligen min älskade sambo 40 år!!!!
Yes, nu har även GUBBEN blivit gammal och medelålders över natten, och nu är vi jämngamla tills augusti
Men han ska inte fira något större idag, för det blev liksom aldrig bestämt NÄR han skulle fira sin födelsedag ihop med vänner...
Han kunde aldrig bestämma sig, och så vips så var födelsedagen här!
Så det blir firande den 25:e istället, idag blir det bara vi i famlijen till middag, och sen ser vi melodifestivalen.
Och jag tänker vara snäll idag...
Han ska få sova HUR LÄNGE han vill, vakna av sig själv och så behöver han INTE städa idag.
Vilken lyx!
Så grattis och HURRA önskar jag (den väldigt ungdomliga medelåldersgumman) min lilla medelåldersgubbe!



Sambon ville inte lyssna på mig och Nybyggarkussen när vi trackade honom lite för åldern igår.
Han försvarade sig med näbbar och klor, och sa att han är som ett fint årgångsvin, han blir bara bättre och snyggare med åren.
Jepp, det får vi verkligen hoppas på.
Jag skulle GÄRNA vilja se gammal och rynkig ut, och se ut som jag har en UNG hingst brevid mig.
En tant med en (inbillad) toyboy!
NU ska jag och hunden ut i snön, vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0