Vet att det är fult att ljuga...

Efter en mycket mysig eftermiddag med Klokboken kändes det väldigt tråkigt att hon åkte hem.
Vi har suttit på bibblan och filosoferat, tittat på änderna och folk, och fikat.
Låter som vi är närmare graven än vi anat
Jag tog en promenad hem, skönt väder idag, lagom kallt ute.
Vinter, men man behöver inga skidbrallor.

Fick mms från Nybyggarkussen, i Norge var det visst SOL och dom var typ uppe på något fjäll och typ solade.
Kul för dom typ.
Nej då, jag är INTE avundsjuk.
Dom fick en bild på mig i gråväder, och så skrev jag att jag minsann OCKSÅ fräste i solen.
Inombords får man väl säga då...?
Typ.

Kul för dom iallafall att dom hade sol och kunde sola sig.
Det unnar jag dom...
... verkligen.
(host, host, ja, ja jag vet att det är fult att ljuga...)

Idag tog jag på mig smalis-smalis-jeansen och jag kunde HA dom!?
Shit, häromdagen fick jag knappt igen dom, idag gick det utan en kamp.
Fast...
Inte helt bekvämt ännu, men jag kunde ha dom utan att smälla av.
Helt otroligt.
Jag stod och tittade på allt gott vid fiket på bibblan, men jag köpte en frukt istället.
Tänkte att kunde jag klara av att inte äta socker igår, ska jag klara det idag också, och det gjorde jag.
Kaffe och äpple gick bra det med, bra när det finns alternativ!

Sen har det inte hänt så mycket, jag sydde på ännu en remsa nertill på klänningen så den inte blir för kort.
Kom på att det kommer ju åka upp i midjan, eftersom det ska vara gummiband där som skär av lite.
Pausar med lite "Jersey-dramaqueen-fruar" och ska fortsätta sy efter det igen.
Återkommer med lite bilder senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0