Inte lätt att alltid vara den praktiska mamman...

Och värken...
Den maler på!
Och jag med den, jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Nu har jag fixat med dagens andra tvätt, jag smäller av.

Sonen har flytt ner till mormor, han är skitförbannad på mig för att jag "skvallrade" för hans pappa att han är döförkyld igen.
Fast det var egentligen så att jag bad hans pappa att ta med hans hostmedicin, och pappa undrade varför han skulle ha den.
"För att han hostar på nätterna igen".
Och då undrade han om han var förkyld, "Som fan", sa jag, och DÅ...
... sa pappa att "då blir det ingen basket idag", och jag höll med.
Och sonen blev sur, och hans pappa blev sur för att han springer runt utan kloka kläder på dagarna, och jag...
... höll med.
Sonen blev ännu surare.
Han får ju aldrig göra nå´t!
Nämen se då till att inte springa runt halvnaken och bli svettig ute mitt i vintern, så blir du inte fjättrad hemma typ.

Så tog jag upp detta med språkvalet när jag ändå hade hans far på tråden, för sonen har nu ändrat sig till TYSKA.
Från spanska, till franska och nu tyska.
Till användningsområdet som han säger:
"Att kunna åka ner till tyskland när han blir stor och se på "någon-typ-av-sportbil", då är det ju BRA att kunna tyska"!
Eh, jaha...
... men eller hur!?
... tyckte INTE, hans mer praktiska mamma.

Jag la in mitt veto och sa vad jag tyckte, att här tycker jag att vi som vuxna kanske skulle SE vad som skulle kunna vara smartast och mest användbart när han blir vuxen.
Men hans far...
Tyckte INTE som jag ( quelle suprise), sonen skulle få välja själv.
Men VAD ska han med tyska till?
Det är ju som franskan, det pratas på färre ställen än spanska, fast ändå pratas det MER franska i världen än tyska.
Tyska borde ju isåfall ligga längst ner på listan.
Hallihallå, och argumentet var dessutom att "det är så många i spanskaklassen, det är nästan ingen i tyskan.
Jaha, okej, det var DÄR skon klämde också.
Jag kommer propagera vidare för spanskan, och HOPPAS att sonen ändar sig.
Jag tycker att får man chansen så tidigt i livet att starta upp ett andra utländskt språk, då ska man vara smart och ta vara på den.
Blir han dessutom fotbollsproffs och kanske hamnar i spanien, portugal eller kanske sydamerika...
Då har han ju språket supergratis!
Jag tror jag får ändra taktik och använda DET argumentet istället.
Man får ju inte vara dum.
Och sonen blev ännu surare, ALLTID ska "Den praktiska mamman alltid lägga sig i".
Suck...
Inte lätt att alltid VARA den praktiska (krånglande) mamman ska gudarna veta!

Annars så har jag vunnit en mönster till på "Traddis" idag, det var billigt, billigt...

...ett väldigt vardagsgulligt barnmönster till.
Älskar den lilla klänningen längst ner i höger i bild, den med fickan på bröstet, ser det framför mig i sweatshirt tyg kanske..?
Onion verkar ha mycket coola små barnkläder, jag väntar ju ännu på att vinna ett mönster till i samma serie, håll tummarna.
Jag leder budet
Hittade även på nätet idag, hos Burda...

... detta mönster!
Men det mönstret har du väl redan, tänker väl då säkert.
Nej, det har faktiskt jag inte.
Jag har liknande mönster, men inte som detta, och jag gillar dessutom fickorna fram som gör att man kan göra den som lite "vardags-sommarklänning".
Fast detta mönster får jag nog gå till tygaffärn och se om det går att köpa/beställa där, det är nämligen nytt.
ÄLSKAR modellen, har till och med hittat ett perfekt, svart, prasseltyg på Stoff och Stil att sy den i 
Kanske även denna klänning skulle kunna funka som grundmönster till...

... den där överdelen som jag gillade i melodifestivalen...

 ... som jag gjorde om.
Ja, den som lever får se, men det översta mönstret ska jag ha iallafall, "halvklänningen".
Nu ska jag äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0