Eskimå...

Vaknade långt före alarmet skulle ringa, 05.39.
Låg och tänkte att jag inte ville gå upp, tills klockan ringde 06.15.
Idag får jag väl börja gå rätt tidigt om jag ska hinna fram till jobbet i tid, det har snöat hela natten och det verkar inte vara plogat.
Ny rutin har inletts på morgonen när jag stiger upp:
Varma mysbyxor från elementet, raggsockor, sticketröja och morgonrock, allt för att inte frysa.
Det är bara en igloo och kajak som fattas, sen är jag en fullfjädrad eskimå!


En liten draghund har jag ju också redan, fast hon är kanske lite väl liten...?
Men Milou fixar nog att dra mig på en släde korsan och tvärsan runt på stan, om jag bantar lite till

Det har väl inte hänt så mycket sen igår.
Var inte ens inspirerad att läsa tidningen idag, kände bara "fan vad folk knarkar, misshandlar, har dom inget bättre för sig?"
Tydligen inte.
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!
Ha en bra dag i kylan, burr...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0