12 meter...

Jag vilade inte tillräckligt igår.
Det märktes nu när klockan ringde, jag orkade inte öppna upp ögonen.
För jag satt ju inte där på häcken och inte bara "gjorde ingenting".
Eller jo, en timme, men sen kom sonen och sen gick vi kombinerad hundpromenad/hämta-tyg-promenad.
Jag tog ju detta på faktura, alltså rea-tygerna från Stoff & Stil, så vi kunde hämta ut dom igår!
JIPPIE!

Medans jag nu väntar på bomullsgarner så jag kan sy linnen, kan jag sy annat, bla den där jeansklänningen som jag tjatat om så länge, i ríva jeans remsor.
Nu har jag alla gamla jeans jag sparat OCH varannan remsa blir i nytt jeanstyg från S&S.
Det var jättebra blå färg, mörk, och jag gav ju bara 80 kr/m, VÄLDIGT prisvärt!



Så nu ska jag få ihop något liknande som ovan, fast i lite smalare remsor tror jag!
Projekt jag HOPPAS att jag orkar göra imorgon!
Rea-tygerna jag köpte var jag jättenöjd med, den ljust orangea kommer bli jättesnyggt till ett par puffbyxor eller linne.
Jag köpte 4 meter av ett mörk-mörkblått rutigt bomullsvoilé, och det var jag OCKSÅ väldigt nöjd med.
Samma där, puffbyxor eller linne, möjligtvis en blus.

Så köpte jag ju två andra bastyger från deras sortiment, partysatin (79.90/m , lite tjockare, glansigare fintyg) och microsatin (54.90/m) som också är fintyg men tynnre än partysatinen.
Jag blev positivt överraskad, dom var JÄTTEFINA och väldigt bra kvalitet jämnfört med priserna här.
Som jag skrev sist när jag köpt det där prinsessklänningsmönstret, det skulle kosta mig KNAPPT 200 kr att sy upp en sådan klänning med tyger, tråd och dragkedja från S&S.
Med tygpriserna här, gissar jag 1500-2000 pix.
Nätet ÄGER!
Så nu har jag verkligen att göra så det räcker när andan faller på, jag har så mycket fina tyger så det är inte klokt.
Bara ett problem då egentligen...
Jag måste ha lite av tygerna från sommarkollektionen från Stoff & Stil också! 
Men det får bli senare, nu måste jag betala av detta nästa månad först.

Och håll i er nu...
Jag fick TOLV (12!!!!!) meter tyg av olika sorter.
4 garnystan i mohair.
2 garnystan i bomullsgarn.
1 trådrulle och inklusive frakt på det, för 744 kr!
Det är fan-i-mig ett rån...
Mot Stoff & Stil.
Ni som syr och köper tyger vet att detta är billigt, för er andra kan jag bara säga:
Det ÄR billigt.
Det hade aldrig hänt att jag fått här, bara när jag köpte detta tyget...



... så var det ett rea-tyg och jag köpte 2.65 meter, och betalade 255 kr.
Lite skillnad så att säga, så nu svävar jag på moln
Vill helst bara vara hemma och titta och klappa på mina tyger.
Lite som Joakim Von Anka när han badar och dyker i sin pool av pengar
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0