Vårfeeling igen...

Vaknar och gläds åt TRE saker:
1. Värken är något mindre.
2. Det var HALVLJUST ute när jag vaknade 06.10.
3. VÅRFÅGLARNA kvittrade ute när jag var ute och kissade hunden 5 minuter senare.
Vilken vårfeeling man fick så tidigt på morgonen.

Dock går jag nu och gruvar mig för att jag MÅSTE gå på möte om någon timme, jag vill vara hemma och vila.
Eftersom det känns bättre idag, hade jag verkligen velat slippa detta.
Verkligen.
Jag vill inte sitta på stenhård stol i tre timmar och få värk igen, men jag tror jag kommer göra så här:
Jag kommer vara med på den viktiga delen av mötet, sen går jag helt enkelt!
Ja, det får bli så idag och jag får prata med mina arbetskamrater om hur läget är.
Jag ska gå i sakta takt och tänka på att inte svänga med armarna för mycket under promenaden till och från mötet, dessutom plocka ur min handväska och bara ha det ytterst nödvändiga.
Herregud, jag känner mig som 100 år kroppsligt just nu.

När jag somnade igår, och med Project Rumway fortfarande på näthinnan, så såg jag bara den där snedsydda klänningen framför mig i olika tyger.

(klicka på bilden för att förstora den)
Kände att jag vill ha mönstret nu, nu, nu, nu, och undrar när mönstret kommer.
Vill helst att det skulle vara idag, men eftersom hon beställde det igår (förhoppningsvis) så dröjer det säkert minst en vecka.
Jag känner mig väldigt sugen att sy åtminstone EN sådan till mig själv och ha när värmen slår till
Eller kanske inte att ha direkt eftersom jag då kommer vara LIKBLEK, men åtminstone när jag fått lite färg!
Såg på tv att det var värmerekord igår i Karlstad, för att vara februari, 12 grader tror jag bestämt att det var.
Och här ser det ut att bli 9-10 grader idag, beroende på vilken kanal man väljer att se på.
HURRA, säger jag, en snedsydd klänning kanske inte ÄR så långt borta ändå.
Nu måste jag i duschen, vi ses efter lunch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0