10 cm nysnö & min symaskin...

Så vaknade man imorse och det har fallit MINST 10 cm nysnö...





Milou kan tacka husse för att han skottat undan snö innan han åkte, för det har kommit lika mycket snö som hon är hög nästan...



Hon fick kissa och bajsa på "parkeringsplatsen", inte på sina vanliga ställen.
Det störde henne väldigt mycket.
Mja, inte lätt att vara hund när det är "hög" snö på gården.





Bäst var det på trappen, minimalt med snö och bra översikt för vovven...



Och mer ska det tydligen bli om jag tolkade väderrapporten rätt.
Urk.
Ja, ja, jag ser våren framför mig och ser mig själv på solutflykt , och snart tar jag min FÖRSTA SOLGÄDDA för året.
Snart.
Snart.
Snart.

Idag är jag PIGG igen, underbart.
Jag behövde min vilodag och idag ÄR det sydags igen.
Då är det ju iofs perfekt att det är så dåligt väder, då kan man stanna inne med gott samvete och toffla runt här.

Och appropå att sy, jag såg ju dom två avsnitten av "Project Runway" igår.
Det är och har ju varit en av mina favoritserier att sitta och drömma, avundas, önska, och dräggla över.
Jag har suttit som klistrad och bara avundsjukt velat haft en symaskin att OCKSÅ få sy och skapa precis som deltagarna i serien.
Jag har sett varenda reprisavsnitt femtielvatusen gånger som sjukskriven.
Och så kom äntligen den nya säsongen igång förra veckan, och jag kommer på mig själv att INTE vara avundsjuk längre.
Inte dräggla lika mycket som förr, inte önska mig dit lika mycket som förr.
Nä, jag sitter och känner mig GLAD över att jag har köpt mig en egen symaskin, för nu kan jag skapa själv.
Igår under programmen satt jag nästan och drömde mig bort till idag istället, när jag ska sy själv.
Satt och kritiskt granskade fula sömmar i satintyger, fula kreationer, och undrade om JAG kommer fixa att sy snyggt i mina satintyger...?
Jag som aldrig har sytt i satin.
Fast jag hade aldrig sytt i viscosejersey och det gick ju bra.
På något sätt så är det som jag lever min dröm nu.
Eller jag GÖR ju det.
Jag satt och blev så lycklig över min symaskin, och ville gå och lägga mig för att få vakna upp till idag.
Och nu har jag gjort det.
Då ska jag inte sitta HÄR och slösa bort tid.
Nu ska jag sätta igång, för övrigt har jag lagt bud på detta mönster på Tradera...



... en väldigt söt och enkel barnklänning!
Vi ses senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0