Cat got my tongue...

Ena halvan av spetskanten nertill är klar, bara andra halvan kvar.
Jag kommer sy klart klänningen på söndag, efter jobb och ärenden istället.
Jag ska börja på en ny sjal ikväll.

Så har dagen gått, jag har varit ute och gått i blåsten med Milou.
Och hon fick ursäktas mer än EN gång idag.
Hon kunde inte ett enda kommando, var helt topp-tunnor-galen och löd mig lika bra som ett LEJON på afrikas savann skulle ha gjort!
Märktes att hon var LÄTT övertänd, för att inte säga mycket övertänd.
Om jag inte hade ont i halsen innan jag gick ut på promenad, så hade jag det definitint efter promenaden.
Gud som jag gastade på hunden, tillslut ville jag skrika på alla som var ute och gick också:
"Gå hem pappaskallar, vad gör ni ute och går i den här blåsten, stanna hemma, ni sabbar min hundpromenad och ta era hundar med er!!!!"

Nu...
Är hon dock from som ett lamm och dödstrött.
Fast jag gissar att löpandet/"att hon löper", har ett finger med i spelet, för hon ville PÅ alla hundar, och dom...
Ville på henne!
Hon kunde liksom inte tygla sig, plus att hon var springövertänd också efter för få långpromenader sen jag blev krasslig.
Så nu får det vara färdiglöpt snart, så här kan vi inte ha det!

Efter att vi kom hem ägnade jag mig åt lite tillskärning av tyg, andra tyger, kommande projekt.
Ja, och så har jag virkat.
Killarna har åkt på bio, hamburgare på "Mackan", godis och Sherlock Holmes, killkväll.
Jag passar på att pusta ut lite, äta i min ensamhet, ska se "The Voice" och se gå och lägga mig.
Imorgon är det jobbdags igen.
Och jag har ont i halsen, börjar bli rätt tjatigt det här.

Sen är det ju inte ofta jag inte har svar på tal.
Inte ofta alls.
Så kan det ju vara så ibland att man planerar saker man ska säga, så blir dom inte sagda.
Händer inte mig heller så ofta, men ibland...
Blir man så paff.
Cat got my tongue.
Men jag ska föröka få tillbaka den där djäkla tungan från katten.
Måste bara fundera lite till först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0