Chokladbrun musselsjal...

Så vart den chokladbruna sjalen klar, jag tog några ytterst dåliga bilder i halvmörkret...



Men det blir nya på lördag.
Denna blev lite bättre...





Nu har jag satt igång med den turkosa, same-same, jag har bara virkat fyra varv och är redan trött på färgen.
Jag hade inte vilat mig tillräckligt från just den färgen ändå tydligen, men skitsamma, nu gör jag den ÄNDÅ

Så frågade jag sambon förut om han hade något godis, mensen är så nära så jag skulle kunna ta på den just nu.
Och sockerbegäret är gigantiskt!!!
GIGANTISKT.
Högre än Mount Everest, och Mount Everest som är så högt.
Jag försökte intala mig att den där bullen jag åt idag, var fullt tillräcklig för att INTE vilja ha mer socker.
Men nej...
Kroppen ville inte lyssna på det örat, den ville ha socker, socker, socker, socker.
Har du något godis?
Sambon svarade:
Ja...
(hoppet tändes, JA, jag slipper gå till macken och köpa godis :)
... jag har OSTBÅGAR!

Men hallå du obildade människa, G-O-D-I-S, sa jag, inte snacks!
Godis är godis, ostbågar är snacks, tänk att karln aldrig lär sig...?
Hoppet dog, och jag gick ut i köket för att ta ett äckligt äpple.
Öppnade kylen och där, i en kylskåpslåda hittade jag...

HERREGUD vad jag ÄLSKADE min bästis mer än något annat just i den stunden!!!
Yes, yes, yes, när hon var här på fikabesök i måndags hade hon med sig en påse hemmagjord snickers!
Och där låg den, orörd som en godis-oskuld.
Tack gode gud för det.
SMOCK, snask, tjoff så tryckte jag i mig innehållet utan att blinka.
Kvällen var räddad, och jag slapp gå till macken.
Piju.

Nu ska jag gå och lägga mig, men var tvungen att se lite på nyheterna först.
Juholt verkar sitta kvar ser det se ut som, det här är fan-i-mig inte klokt!
Är dom helt djävla dumma i huvudet?
Nu får alla sossar i förtroendeställning skämmas, fy fan, man blir ju mörkrädd.
Han är inte bara LIK Stalin, han UPPFÖR sig som Stalin också.
Tillåt mig bokstavera:
D-I-K-T-A-T-O-R!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0