Efter 2 timmars klurande, bläddrande...

Det blir ju sällan som man har tänkt sig, och det blev det inte idag heller.
Rivstart ner på stan för att byta en bok jag fick i julklapp som jag fick av sonen, sen skulle jag ha jeanstyg till den rivna jeansklänningen.
TRE affärer och inget snyggt jeanstyg att ha som mellantyg till dom slitna remsorna.
Jag hatar den här ön, ingen som har tygkoll!
Nähä, då tappade jag helt orienteringen på VAD jag skulle göra när jag kom hem, jag hade ju redan min plan klar.
In på Atterdags för lite handel, och så kom jag hem här vid 12.
Jaha, vad blir det nu då?
Jag kollade på vad jag skulle kunna tänka mig...
?
Efter att ha suttit och kollat en massa mönster insåg jag att jag vill göra...





... något i EGEN DESIGN, och stil med klänningen jag sydde sist fast ett LINNE!
Jag behöver ju inte färga något tyg denna gången, för jag har ju det cerisa, prickiga, batiktyget.
Men då var nästa steg att hitta en virkad bård upptill, tror efter att ha letat igenom hur mycket mönster som helst, att det blir...



... den här bården upptill och samma spets nertill som på den förra klänningen!



Ja, så det var vad jag kom fram till efter 2 timmars klurande, bläddrande och ritande.
Så nu skrider jag till verket med att virka spetsarna.
En sak i taget, Rom byggdes inte på en dag.
Besviken dock att jag INTE hittade jeanstyg, för då hade jag varit halvvägs in i en jeansklänning nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0