Fattar inte...

Vaken och PIGG för en gångsskull, oj, det var ovanligt!

Läst GT och lyssnat på morgonnyhetena och fattar inte...
KAN Jan Eliasson bli socialdemokraternas partiledare eller inte?
På tv så säger dom att han KAN tänka sig att bli partiledare och i GT VILL han inte.
Vem har rätt?
Ja, när jag hörde att han skulle kunna bli partiledare blev jag glad, han verkar mycket trovärdig och pålitlig.
Det som talar emot honom är att han är 71.
Jag tycker nog att han är lite för gammal om man tänker på att han ska orka utträtta saker också, nä, Janne bör nog tänka på pension.
Eller åtminstone jobba i sitt eget tempo.
Kandidat nr.2 är Margot Wallström.
För min del skulle jag jubla om hon tackade ja, jag skulle inte kunna tänka mig en mer kompetent ledare än hon.
Snälla Margot, kom hem och jobba här istället.
Imorgon får vi veta.

När jag började räkna upp för sambon sånt jag behöver lägga pengar på den här månaden (som tex djurmat, halm, hö, mediciner, som egentligen numera är en fast kostnad), blev jag ännu mer nedstämd.
Då vart jag i realiteten nere på 2000 kr kvar att leva på.
För jag måste gå till veterinären med Milou trots allt, hennes högra öga är inte okej...
Det rinner väldigt mycket från ögat FORTFARANDE, trots ögondroppar i omgångar, och det luktar illa.
Jag har inget val.
Så där försvinner säkert en hel del (700 var det sist) pengar, och en till utgift...
Då står jag VIPS nere på 2000.
I det ska mat, "kropp & hushåll", veckopeng, oförutsedda utgifter räknas in.
Jag gillar inte den här månaden, jag är lika ledsen idag som igår.
Det får bli sambon som drar det tunga lasset denna månaden, jag har inte råd helt enkelt!
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses imorgon.
Tack å hej, från en ÄNNU deppigare tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0