Kunde inte knäppa igen brallorna...

Alltså det känns bara som en rent deprimerande dag idag.
Det ENDA som var trevligt var lunchen med Syster-Yster, jag är bara helt OFF på allt annat.

Det började med räkningarna...
Jag fick spader, ännu en månad att bita på knogarna!
Jag hade missat två räkningar, kommunal och gruppförsäkringen, så jag var tvungen att betala dubbelt på det denna månaden.
Förr, innan man var privat, när man var kommunalt anställd, då drogs det automatiskt från kontot.
Sen vi blev privata, måste man betala in det själv varje månad.
Så det blev dubbelt upp denna månaden, för jag hade glömt förra månaden av någon julig anledning.
Elräkningen som kom var svindyr, för jag har kört värmefläkten här när jag har frusit...
= jättedyr elräkning.

Jag hade räkningar ÖVER 5000 kr denna månaden, då är INTE hyran och torktumlaren inräknad.
Slutsumman blev att jag har runt 4500, lite mindre till och med, kvar att leva på.
Det är den 25:e...
Den nya månaden har inte ens börjat.
KUL!!!!
Alltså jag bara ruttnade direkt och blev skitlack här.
Lägg då till dom där djävla medicinerna som kostar skjortan och djuren, jag är nere på NADA, noll och fucking djävla ingenting.
Nu har jag haft det så här i både december och januari, det är inte roligt alltså.
Inte kul alls.
Nä, jag vart rent ledsen.
Inget att leva på och inget till sparbössan.

Så skulle jag klä på mig, tog fram mina favoritjeans och försökte KNÖKA mig i dom.
Benen var väl inga problem, men över magen...
Jag kunde inte KNÄPPA IGEN brallorna!!!!
Det var stört omöjligt.
Jag fick lägga mig på sängen och göra en "Kim Andersson" dvs ligga ner för att kunna knäppa igen byxorna och få upp gylfen.
När jag med stor svårighet försökte resa mig upp från sängen, var jag som en hårt lindad baby från Ryssland typ.
Eller faktiskt kanske ännu mer som "C3PO" i StarWars...



En stelbent robotbomb, redo att explodera runt magen vid första bästa rörelse.
Jag gick som Zeb Macahan, redo att skjuta en jeansknapp på första, bästa oskyldiga människa.
En skinn-hudkorv låg som ett extra bälte runt midjan där brallorna tog slut.
Snyggt, eller kanske inte!

Jag var tvungen att gå ner och låna morsans våg, resultatet var chockerande:
+ 4.1kg!!!!!
Nä, detta var väl ändå inte möjligt, har jag gått upp 4.1 kg sen jul och nyår?
Jo minsann, det hade jag visst, nu blev dagen bara ÄNNU sämre.
Okej, jag har varit sjuk och förkyld länge och inte orkat/kunnat/ska sporta så mycket.
Och jag HAR ätit väldigt mycket snask och annat onyttigt, och inte direkt dragit ner efter jul och nyår heller.
Bara fortsatt och fortsatt.
Ja, då talar vågen sitt tydliga språk, 4.1 kg.
Jag blev rent deprimerad.
Men okej, skärpning från och med imorgon, inget mer snaskande och ORDENTLIGT med motion.
Beach 2012 ska inte tillbringas i vassen, den saken är klar, mina jeans ska inte vara dödliga knapp-skjutarvapen.
Vilken tur att jag var EXTRA FATTIG just den här månaden, jag behöver inte äta så mycket mat alls då ju, skitbra, verkligen skitbra!

Man kan ju bli trött för mindre.

Men så var jag på lunch med Syster-Yster, och DET var mysigt, fast HON sa en sak som jag bara inte kommer gå med på...
Nej, verkligen inte.
Inget jag kan bestämma, fast jag bestämmer ändå att jag bestämmer att jag inte godkänner det.
Så det så.
Vi hamnde efter diverse kollar efter "prisvärd lunch", på Bageriet.
Jag valde laxpasta.
Lika bra att svulla på sista dagen innan "Svält 2012" sätter igång
Vi fick sallad och VITT BRÖD till maten, jag tryckte i mig, lika bra att äta vitt bröd sista dagen innan...
Ja, ni fattar.
Pasta, lax och vitt bröd, om byxorna spände livsfarligt innan maten, var det som en atombomb efter maten.
Mon dieu.

Sen tog vi en promenad upp till "Garag1".
Jag hittade...


... denna tavla med en text som gnuggade av sig på mig som karbonpapper.
Jag har nog inte ett ödmjukt ben i hela min kropp
Joooo, det har jag, jag blev bara tilltalad av just den här texten, fniss.
Men tavlan var ful, fast tänkte att den där texten kan jag väl brodera någongång när andan faller på.
Göra en EGEN tavla med samma text.
Det jag däremot köpte, och detta blir det ENDA denna månaden med tanke på min pissiga ekonomi, blev...





... denna (ytterligare en ljusstake jaaa...) ljusstake och ljus.
Det gick på exakt 79 kr!
Helt okej, så denna månaden som kommer, har jag unnat mig en lunch med Syster-Yster och denna ljusstake med ljus.
Vilken LYXMÅNAD, tjohoooo!!!!!
Men nu blir det inga mer utsvävningar.
Så hittade jag något jag brukar leta efter på loppisar...



Lampstommar, också på "Garag1", fast dom köpte jag till "verksamheten" för "verksamhetspengar".
Bäst att passa på när man faktiskt hittar prisvärda lampstommar, dom växer inte på träd och så var det en bra modell också.
Så det ska jag virka när jag får tid över.
Och sen sälja.
Ja, så det var den dagen det.
Jag är grymt missnöjd med livet just idag, tycker det känns orättvist, vill bara ha en helvetes massa pengar och vara fyra kilo lättare.
(Nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu!!!!)
Nu ska jag gå och ta en kvällsmacka, sista svullet före "Svält 2012" var det visst.
Vi ses imorgon innan jobb.
Tack-å-hej, från en deppig tjej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0