Nionde plats...

Så var man vaken igen, fast KNAPPT vaken kanske jag borde skriva.

Läste i tidningen att populäraste hunden i Sverige är:
Blandrasen!
Ja, DET förstår jag faktiskt.
Jag hade själv suttit här med en blandras för 5000:- om jag inte haft en nackskada.
En mellanstor blandis.
När jag köpte Flisan, och det har jag säkert skrivit förr, då betalade jag 1500 kronor.
Det var ungefär dom priserna som man fick betala DÅ för en blandras, mellan 1000 - 3000 pix.
Billigt och bra.
Och jag fick en kompis som levede i 14 år.
Nu ligger blandraserna mycket högre i pris, men är ändå billigare än rashundarna.

Fast...
Nu blev det ju ingen blandras för mig den här gången, det blev en cavalier.
Och den hundrasen ligger på NIONDE plats!
Jag blev rätt förvånad faktiskt, jag visste inte att dom var så poppis.
Dom är nog mer poppis på fastlandet än här, tror jag, kanske...?
För man ser dom ju inte speciellt ofta här, jämfört med andra raser.
Men NU är ju just den rasen MEST POPPIS här hos mig iallafall, har man en Milousan KAN ju ingen annan hundras vara mer poppis liksom.

Jaha...
Så var det dags att hoppa i duschen igen då, jag somnade sent för jag låg och läste.
Samt tänkte på kläder jag ska sy.
Då har jag ju som bekant väldigt svårt att somna, och det blir skitjobbigt när klockan ringer.
Så in i helvete skitjobbigt.
Nu måste jag sluta, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0