Lyxmorgon...

Den bästa av mornar.
Det är måndagsmornar, helgen är överstökad, jag är LEDIG, sambon är på jobbet och sonen i skolan...
Och jag är SOLOKVIST!
Det är lyx det.
Jag har gjort ALLT morgonarbete och satt på min andra kopp kaffe.
Det är lyx det.

Jag har glömt att skriva min slutgiltliga recension av "Niceville":
Den var BRA!
Bättre än jag förväntat mig, kanke inte så djupgående som jag kanske önskat, men helt klart godkänd!
En feelgood roman som inte var sliskig, slutet blev lite som "förväntat" men boken kändes ihopknuten på slutet, och inte så snöplig.
Jag hade lugnt kunnat läsa 200 sidor till om hur det var att vara svart hemhjälp i Mississippi på 50-talet.
Och för den delen att vara vit, och vara VÄN med någon svart.
För mig helt främmande att man INTE skulle kunna vara det, men som vi alla vet är väl det kontroversiellt än idag nere i södern i USA.
Kanske inte så illa som förr, men det är väl där Klu Klux Klan har sitt största fäste.
Men boken var bra!
Nu har jag börjat på...



Och har väl bara kommit en 50 sidor in i boken, jag vet inte...
Men jag vill helst lägga ifrån mig boken hela tiden, och tycker INTE den är så jättebra.
Det är något med språket i boken och hur hon beskriver sin barndom, hon swischar igenom den på några sidor, och trots att den är rätt sorglig...
Blir jag inte berörd.
Hm, jag och nu har hon blivit kidnappad och jag blir ändå inte läshungrig.
Men min vana trogen, jag läser naturligtvis ut den, den är ju inte så tjock.

Måste nu börja med att ringa till veterinären, se vad dom säger om "kanske-parning".
Sen ska jag ju sy.
Återkommer senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0