Värka fram mina verk...

Och så var det SLASK ute idag!
Var det nödvändigt med snö?
Och om nu snön nödvändigtvis var tvungen att komma, kunde den bara inte få ligga kvar, och kunde vi inte få behålla den torra kylan?
Nej...
Tydligen inte.
Ja, Gnällspiken är i farten här på morgonkvisten.
Idag är det slask, den outhärdliga BLÖTA kylan som tränger in genom märg och ben.
Det är nog det enda (förutom asdåliga tygaffärer) jag hatar med att bo här, på en Ö, blöt och fuktig kyla.
Den tar sig igenom allt.
Nu får den här snön smälta och rinna bort, och sen vill jag inte se mer snö här.
Tack för slaskordet.

Så har Juholt ljugit (?) några dagar på raken här, ena stunden är det om a-kassan och budgetar, och igår påstod han att M och SD hade gjort någon uppgörelse om försvaret.
Hm...
Var ju bara det att när just DET förslaget klubbades igenom 2009, satt SD inte ens i riksdagen!
Fint, bra, PÅLÄST där Håkan.
Har jag för övrigt nämt att jag gått och blivit miljöpartist på kuppen???



Jo, det har jag visst.
Så länge den där CLOWNEN sitter kvar som partiledare skäms jag över att ens ha kallat mig socialdemokrat.

Sen gillar jag inte Pigge Werkelins senaste förslag att vi skulle få längre restid, men billigare resor.
Tack, men NEJ TACK!
Han har gjort någon form av "undersökning" bland 1000 personer som tydligen skulle ha svarat på en enkät om dom vill ha billigare färjor och längre restid.
Nu gillar jag Företagar-Pigge i övrigt, jag tycker han utvecklar och fräschar upp Gotland på ett POSITIVT sätt.
Men att åka färja en sekund längre än nödvändigt, det har väl ingen vettig människa lust med?
Att gå tillbaka som vi hade förr när restiden låg på 5½-6 timmar, fy fan vilken pina.

Jag undrar om inte Pigge har skickat runt en enkät till alla sina polare ute på Melodislingan i Vibble, och dom har ställt sig "positiva" till sin kompis förslag!
Cyniskt tänkt av mig kanske, men kom igen...

Visserligen kommer detta från en kärring som åker färja EN GÅNG PER ÅR, på sin höjd.
Men längre restid, nej, det skulle bli tortyr för en trasig nacke och en person som blir sjösjuk av endast lite gung.
Ledsen, men färjorna är vår landsväg, och dom SKA vara både billiga OCH kort restid!
Det får politikerna bara lösa, så är det bara.

Jag har full förståelse för turister, sommargotlänningar, fastlandsboende med barn som kommer hit och blir skinnade på en djävla massa pengar, bara att ta sig över hit med båten.
Jag skrev väl om min kusse och man som fick betala nästan 3000 kr för båt och bil i OKTOBER för att ta sig över och fira min mosters 80-års dag.
Det är ju rena rama rövarpriset.
Men det måste lösas, det går inte att kompromissa en millimeter i detta.
Gotland dör utan snabbfärjor och billigare biljetter.

Igår gick det inget vidare med min spetskant till den nya linnet!
Den första spetsen jag gjorde blev för tunn nertill...



Jag repade upp och gjorde om och la en "fastmaske-rad" längst ner, så det skulle bli stadigare att sy i sen.
Men då tyckte jag spetsen blev för bred upptill, jag repade upp två varv längst upp, med den blev ändå för bred.
Jag vill ha smäckrare.
Då gjorde jag samma spets som till den blåa klänningen...



Det blev för stort och klumpigt det också.
Repa upp igen.
Igårkvälls, sent, hittade jag denna lilla spets, bred och sybar nertill, smäcker upptill...



Så den ska jag testa att virka idag, och se om den passar bättre.
Fortsättning följer i linne-dramat,
Som STOR DESIGNER  måste man ju VÄRKA fram sina verk!
Inget går smärtfritt eller snabbt.

Jag ringde veterinären igår, och dom trodde INTE att Milou hade hunnit blivit "påsatt" i förrgår.
Okej, då får jag försöka lita på det då.
Jag håller tummarna att inga valpar á la tvåvägskorsning ploppar ut som en överraskning om några veckor.
För då smäller jag av.
Nu har jag degat klart här i soffan, jag ska ut och lufta både mig och Milou i slasket.
USCH!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0