Tji fick jag...

Sista sidan på GT idag fick mig NÄSTA att ställa mig upp i soffan och TJUTA av glädje...
Men glädjen var obefogad.
Det stod nämligen en liten artikel om att flera affärskedjor är på väg att etablera sig på gotland.
Det fanns bilder, högst upp var det IKEA, därav LYCKA och glädje, är det sant???
Ikea här????
Oh my god!
Under den bilden var det "Netto" och "Lidl".
Så började jag läsa i texten och då snackades det om "Biltema" (totalt djävla ointressant), bla, bla, bla...
Och högst på gotlänningarnas önskelista stod IKEA.
Tror jag det.
Jag hade handlat nytt hem en gång i veckan om Ikea fanns här.
Jag hade nog inte ens tvättat mina gardiner utan bara köpt nya varje gång dom behövde bytas.

Men åter till artikeln...
Det var VÅR önskan att Ikea skulle flytta hit, INTE Ikeas önskan visade det sig!
Va fan, jag som trodde min dag skulle bli komplett här, virka, sy och Ikea till lilla gotland, vilken toppendag.
Tji, fick jag, inget Ikea.

Men en massa djävla lågprismatkjedor ska kanske flytta hit.
Ursäkta, men ska vi äta ihjäl oss eller vad är det fråga om?
Rulla fram som tunnor...?
Vi är väl redan fetast i landet eller hamnade vi på silver eller bronsplats?
Jag tror vi har mataffärer så det räcker på den här kobben, och det behövs definitivt inga fler stora lågpriskedjor.
Se till att rädda dom få som finns på landsbygden istället.
Vi behöver inte erbjudanden som:
                         
Köp fem valfria chokladkakor, betala för fyra!
( Viktöknings-varning på det erbjudandet! )

                         *
Köp tre salladshuvuden, betala för två!
( Så hinner det ena ruttna bort för ungarna vägrar ändå äta så himla mycket sallad, och gubben också, och själv kan du ju inte BARA äta sallad.
Waste of money!
)

                         *
Köp två förpackningar köttfärs á 800 gr , tjäna tre kronor!
( Bara det att nu är det kort datum, som det ska vara, på köttfärsen och så glömmer du att stoppa det ena paketet i frysen och efter två dagar är köttfärsen GRÖN och kan nästan krypa ut ur kylen själv...
Rätt ner i soppåsen!
Bortkastade pengar igen.
)

                        *
Köp två falukorvar och...
( Få magcancer på kuppen!
SKITBRA erbjudande!!!
)

Ja, ni vet ju själva, varför fler "flerpackserbjudanden" när vi ändå inte bör, eller behöver så mycket mat.
För hur många familjer är storfamiljer nuförtiden?
Inte många.
Mamma, pappa x 2 barn är väl det vanligaste.
Så det blev som sagt ett glädjeskutt i hjärtat när jag såg bilden på Ikea och den första texten.
Men sen rätt ner i soptunnan med den nyheten, det var väl inget att skriva om?
Utfyllnad, utfyllnad.

En GLAD nyhet var däremot att huspriserna går neråt!
Jippie jahoo!!!!
Ja, alla som följer min blogg vet väl hur gärna jag vill ha en liten skokartong på cykelavstånd från havet, så lite grannar som möjligt och HELST...
Så billigt som möjligt.
När man då ser att hus och lägenhetspriser går neråt, då blir man ju som "kanske-köpare" i framtiden superglad!
Jag bara hoppas att dom faller och faller och att om något år, så kanske den där skokartongen som dom NU tar 4-500 000 för, fastän den är värd 175 000 egentligen, kanske dimper ner till 200 000...?
Vilken dröm.
Ja, jag håller min tummar och kommer inte gå in på Hemnet förrens jag vet att det dimpt rätt ner i backen.
Eller är rätt lågt iallafall.
Annars hittar jag bara något "HELT PERFEKT" och så spinner fantasin igång.
Jag avvaktar, och vet att en person som inte sitter på några lån, kan ha en himla flax.
SAMT stoppar undan lite pengar på banken.

Så till linnet...



En liten försmak, jag är som jag skrev igår, väldigt nöjd med färgerna ihop.
Nu ska jag göra den andra ramsan spets, så jag har inte tid med er.
Sen symaskinen!
Kanske har jag ett färdigt resultat till kvällen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Linnet i lite annan modell skulle matcha min garderob perfekt.:)



2012-01-18 @ 16:12:11
Postat av: Bloggaren Herself

Det kommer flera såna linnen i andra färger ;D

2012-01-18 @ 17:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0