Tyg och tyll...

Mitt marängfluffklänningsmönster dök upp idag!
Mönstret som slutgiltligt ska förvandla mig till Visbys egen Carrie Bradshaw.
Bara ett litet problem...
Jag måste nog sätta upp det som ett delmål i min sykarriär, detta slänger jag nog INTE ihop på en kvart tyvärr.
Nope.



Men jag har bestämt mig att ta lite i taget kanske, på denna klänningen, inte allt på en gång som den otåliga person jag är.
Jag ska sansa mig.
Livet upptill är busenkelt, egentligen midja och fluffkjol också, men det är nog något jag bör ta i etapper.
Jag har bestämt att inom 2 år ska jag ha "svängt ihop" en sådan där marängkreation iallafall, sen om jag vågar börja på en i vår eller längre fram...
Det får framtiden utvisa.
Tyg och tyll har jag iallafall redan kollat in på "Stoff & Stil", kunde ju såklart inte hålla mig
Jag börjar iallafall med mina andra projekt som ligger och väntar på garnleverans!
Sen får jag se.

Man kan ju hoppas att någon kanske får för sig att gifta sig eller fylla jämt, då vet jag PRECIS vad jag ska ha för klänning på mig.
Dom får bara säga till i tid, så jag hinner

 
Havsgrön eller...

 
Eller ljusrosa, mörkrosa alternativt...

 
Herregud, ge mig ett bröllop eller fin fest SNARAST!!!
Nu ska jag gå över till kiosken och köpa snask, jag har längtat efter lite Statoilsnask hela helgen.
Men ikväll blir det av, och så ska jag se Guldbaggegalan.
Helkväll innan läggdags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0