Jag älskar...

Vilken underbar morgon det varit här!
Sonen kom upp och var på gott humör, stod och mimade en Jay-Z låt framför mig samtidigt som jag försökte se på morgonnyheterna.
När jag var färdig med hemmafixet gick jag och Milou mot Hällarna, och vem möter vi där?
Jo, Lovis och henns matte, dom hängde på, så vi gick hela rundan och hundarna sprang och vi pratade.
Det var väldigt trevligt, vi har en promenaddate imorgon också!
Nu har jag hamnat i soffan med min andra kopp kaffe, ska duscha och sen virka.

Igår satt jag och funderade här, speciellt på det där med Stoff & Stil som ska öppna i Stockholm.
Ja, jag dog nästan av lycka här.
Inte för att jag kommer åka till stockholm var och varannan vecka, men...
Min plan kommer bli lite längre fram i vår, när jag ända skall upp och göra en grej i Stockholm, att åka ut till Stoff & Stil och kolla deras BASSORTIMENT.
Se hur kvaliteten är, känna kolla chiffong, satin, demin och allt sånt som finns i bassortimentet som sagt, så VET jag hur kvaliteten är när jag väl ska beställa sånt!
PERFEKT!!!!
Ja, jag är så uppspelt över detta faktum så det är inte klokt.

Och inte nog med det...

Jag satt och kollade på priserna på partysatinen och tyllen hos Stoff & Stil, det var inte klokt vad prisvärt det var.
Partysatinen låg på 80 kr metern (får jag ut två överdelar av en meter tyg), och tyllen låg på 17 kr metern!!!!
Detta innebär att om jag skulle testa och sy upp en sådan där marängklänning så skulle det mellan tummen och pekfingret kosta mig ca 180 - 200 kr!
Men andra ord kan jag köpa tyg, tyll, tråd och dragkedja och MISSLYCKAS och ändå kostar det mig MAX 200 kr.
Eh...
Jag tror att den ballerinaklänning är närmare än var jag trodde från början.
Men...
Det är ju för att jag beräknat på tygkostnader här, och då har jag inte velat satsa på att sy en sådan klänning och sen misslyckas.
Här kan jag köpa tyg och misslyckas flera gånger om, och det kostar mig inte en förmögenhet.
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:
JAG ÄLSKAR STOFF & STIL!!!!
Jag blir så uppspelt och glad av såna här underbara insikter.

Ja, nu ska jag in i duschen, sen virka och läsa katalog.
Ni får väl gissa vilken 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0