Tryck-blåmärken på höftbenen...

-6 grader ute när jag cyklade från jobbet idag.
Dom små snödropparna vid Åkermanska har nog inte överlevt.
Hatar snön, hatar vinterkylan, drömmer om sommar och sol.
Irk.
Cyklade idag igen, ja, inte med livet som insats idag, det är ju sandat och inte snömodd som är slirigt att cykla i.
Jag känner mig "normal" igen, och inte rädd.
Skönt.
Jag har bearbetat min räddsla för att cykla i snö rätt snabbt faktiskt.

Ny partiledare för sossarna blev Stefan Löfen.
?
Vem, tänkte jag.
Ordförande i Metall...
Okej...?
Ja, jag har INGEN ANING om vad den gubben har åstakommit.
Får man väl kolla upp då, men han känns som ett "sistahands val" på något sätt.
Alla BRA tackar "nej", Stefan, sist i ledet tackar "ja".
Hm...

Men jag kände nog rätt snabbt igårkvälls att här är en man som kommer locka BARA GUBBAR som ser "en gammal svetsare" /arbetare, till partiet.
Inte kvinnor.
Så sa någon sa på morgon-tv imorse att Jonas Sjöstedt (V) kommer locka kvinnorna och Löfven kommer lockar gamla gubbar.
Jepp, PRECIS, låter mycket troligt.
Jonas (som är lite snyggare, något smalare, något tunnhårig iofs också, men ser nystruket fräsch ut ) lockar medelklasskvinnor, Stefan ( lite ärrig efter acne i tonåren, tunnhårig och lätt överviktig ) lockar gamla arbetargubbar från Göteborg.
Vem kommer vinna?
Jag känner starkt att jag redan NU drar åt Jonas-hållet.
Om Madde själv får välja

Nämen det ÄR väl egentligen så att POLITIKEN ska TALA för partiet, inte ledaren!!!

Men visst är det ändå så, LITE tänker man på hur "framtoningen" är HOS partiledare och ministrar?
Liiiite är det nog så.
Ta Thomas Bodström tex, kanske inte var så jättebra i sin politikerroll, men han var SNYGG.
Det gjorde att man GÄRNA lyssnade på honom ändå.
Reinfeldt...
Ja, ingen politik jag sympatiserar med, men har SER snäll och proper ut, lite nallebjörnsfejs, det gör att man ändå har förtroende för honom som ledare.

När Juholt kom fick man ju en chock, jag jämnförde ju stackarn direkt med Stalin och Saddam Hussein pga av den där mustaschen.
Mustaschen och dom buskiga ögonbrynen var ju det ända man såg.
Politik, vadå, har han ett budskap...?
Jag ser bara en guppande mustasch när han pratar!
Man blev ju helt hypnotiserad.
Så vi får väl SE vad Stefan har att komma med RENT POLITISKT, hoppas att han är klok och förståndig.

Har snart färdigställt en turkos musselsjal till försäljning.
Gör dom sista varven idag och sätter fransar.
Sen börjar jag på en ROSA likadan.

Över till min första BANTARDAG igår, ja, det var lika bra att köra igång direkt!
Det gick finfint, jag körde ut stenhårt igår och var inte ens HUNGRIG när jag la mig.
Mitt på dagen var jag dock svimfärdig, men som jag skrev till både kussen och sambon:
"Trägen smalis vinner.
Men vart är en halsmandeloperation när man behöver den som bäst?"

Tog dessutom på mig dom där jeansen som var för små.
Hade bestämt mig för att nu skall jag ha dom här byxorna på mig varje dag SOM STRAFF, tills jag gått ner, bara för att se när dom blir lösare igen!
(självklart tvätta dom också)
Mhm, man vet hur man ska göra minsann för att pina sig själv.
Men...
Tur för mig hade jag pyjamasbyxor på jobbet också, för vid 15-tiden igår...
Då hade jag fått TRYCK-BLÅMÄRKEN på höftbenen av dom jeansen som "har krympt"!
Herregud så ont jag hade!
Jag fick byta till pyjamasbyxor på jobbet, mitt på blanka eftermiddagen, jag stod helt enkelt inte ut.
Jag bad till gud att vi inte skulle gå ut någe mer, för då hade mina höftben fått skavsår!
Bara jag nuddar höftbenen idag gör det ont, jag är helt öm.
Tror nog INTE att jag ska plåga mig med dom där jeansen, förrens jag gått ner igen.
För ONT är inget jag gillar att ha som bekant
Så dag två är inledd av bantningen, och jag känner mig fortfarande peppad.
Jag är trött, men så har jag ju jobbat dygn också, så då blir jag lite mör.
Planeringen för dagen blir LUGN, hundpromenad, färdigställa sjal, mysa med sonen ikväll!
( sonen får äta godis i smyg, annars kanske min bantning går åt pipsvängen ;)
Sambon ska bort igen.

Så kom jag ju på igårkvälls att jag ju dagen innan jag betalat räkningar...
Beställt reatyger från Stoff & Stil.
Åh nej, det hade jag helt glömt bort!
Inte denna månaden.
Hur kunde jag vara så djävla dum att beställa tyg INNAN jag hade koll på ekonomin?
Ja, det kan man ju undra, så ansvarslös brukar jag aldrig vara.
Men jag trodde inte jag skulle få det så knapert denna månaden, djävla skiträkningar!!!!
Okej, det var inga svindlande summor, men lite över 500 kr.
Jag hoppas jag kan skjuta upp betalningen till slutet på nästa månad, annars är jag VERKLIGEN rökt!
Nu ska jag och Milou ut och skutta i snön, måste bränna kalorier
Vi ses senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0