Spetskanten...



Jag har virkat axelbanden klart, det blev i mönstret ovan.
Det blir nästan som lite änglavingar när man fått på dom, bilder kommer imorgon.
Det blir även samma spetskant nertill på klänningen.
OCH...
Jag har provat klänningen med axelbanden på, den är lite för stor till mig TYVÄRR.
Jag är lite för liten upptill, inga bröst och bara ben.
Bröstben då alltså.
Men eftersom jag älskar stort och luftigt så gör det inget ändå, det blir lite sjysst med ett linne under och ett par thights under kanske...?

Den är som jag skrev förut en "oversize-klänning", men kanske lite mer oversize än jag tänkt mig.
Fast den är SNYGG PÅ ändå, det blir ett sjysst "häng" på den, jag ska fota när jag är klar.
På mig.
Jag bara måste ha en sån där inställningsbar provdocka.
Helst PRONTO.

Har sett "The Voice" och tycker programmet är himla bra, men det är bara JAG som ser det.
Dom andra verkar trötta på musikprogrammen och det trodde jag också att var.
Men icke då.
Nu sitter jag och ser "The X Factor USA" och "The Voice".
Idag krockade dom, så jag får se reprisen på "TXF" i helgen
Jag är en musik-talang-nörd så det är bara att inse, snart är det ju Melodifestivalen också, tjohoo, har har virkvåren späckad!
Sy på dagarna och virka på kvällarna.
Hinna jobba och gå ut med hunden dessemellan, djäklar vilket STRESSIGT LIV man har!

Måste faktiskt virka lite sjalar också, det börjar bli tunt i boden, igår sålde jag en mohairsjal via nätet, och jag har ju lite fina garner som ligger och väntar...
Måste producera MINST TVÅ säljsjalar, innan jag fortsätter med den virkade, gröna tunikan jag håller på med.
Där är jag nästan klar med bakstycket nu.
Och Hjälpstickan paketet ska skickas, dom ville ju inte ha något under just julen stod det på deras hemsida.
Antar att det behövs lite helgvila för henne som driver hela projektet också.
Så jag ska skicka iväg mitt bidrag dit och sen en såld mohairsjal till stockholm så fort posten tillåter.
Hade tänkt att göra det imorgon, men då var det visst HELG.
Nu ska jag faktiskt fortsätta med spetskanten nertill, vill bli klar med klänningen imorgon.
Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0