Valpar?

Hej och hå, så var jag tillbaka igen!
Sitter och kollar symönster på nätet samtidigt som jag kollar "X-Factor", sambon sorterar dvd-filmer och sonen har sin lillasyster på besök.

Promenaden var jätteskön idag, lagom kallt, nästan ingen vind och trevligt sällskap hade vi.
Nu hoppas jag bara att sällskapet INTE resulterar i valpar!
Vi hade inte kommit långt in i promenaden förrens vi mötte en farbror och hans dvärgschnauzer.
Vi slog följe, hundarna busade, jag frågade hur gammal hans hund var, han fick tänka efter lite, han sen TRODDE att hans hund var TYP 5 månader.
Oki, (tror...? ) tänkte jag, då är det ingen fara med tanke på att hans hund var en hanhund och Milou är på sluttampen av sin löptid.

Så gick vi sakta framåt, farbrorn berättade att han hade problem med balansen efter en operation i hjärnan.
Han gick liksom lite hackigt och ostadigt.
Hundarna sprang som tokar, snirklar hit och dit, och när vi kommit till halva Hällarna springer båda hundarna framför farbrorn och han DIMPER rätt ner i backen i en vattenpöl med isskorpa på.
Krasch, brak, NEJ!
ÅH HERREGUD, jag blev ju skitskraj att han skadat sig, jag fick försiktigt hjäpa honom upp, kollade hur han kände sig, han ville fortsätta gå och sa att han mådde prima!
Okej, hjälp, SÄKERT?, piju.

Hundarna hade i detta läget försvunnit och jag hade noll koll på dom såklart, men jag tänkte:
Hanhunden var nog för ung för att sätta på Milou, så det var nog ingen fara.
Hoppades jag.

Bara det att lite längre fram när vi stod stilla och pratade, skulle skiljas åt, då började farbrorns hund JUCKA på mitt underben.
Inte en eller två gånger, utan tre.
Shit...
Vad betyder detta, är han könsmogen, hur gammal är han egentligen...?
Och dom som var borta ett bra tag, hur fort tar ett "hundkn-ll" (ursäkta ;)?
Ja, inte vet jag, jag har ju aldrig parat några hundar.
Hm...
Ja, tänkt om jag sitter här om x-antal veckor och det blir en kull valpar cavalier blandat med dvärgschnauzer?
Då dör jag.
Måste genast kolla upp hur länge honhundar under sin löptid är mottagliga för att bli med valp!
Jag blir skitnervös.
HÅLL TUMMARNA, skit-o-pannkaka!
Om jag någonsin ska para henne, vilket jag INTE tänkt mig, men om, så ska det ju vara med en cavalier.
Inte med en annan ras.
Klart slut, ska virka nu, återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0