Ajabaja...


Jag har gjort allt jag skrev imorse som jag skulle göra...
Förutom att jag inte har sytt, det blev fika på stan med kompisar istället!
Och när jag sen kom till tygaffären för att köpa tyget jag TRODDE jag ville ha...
Då ville jag inte ha det.
Jag hade fel bild i huvudet av tyget, så när jag kom till affären blev jag besviken och köpte inget.
Då kommer liksom hela företaget av sig, noll sylust.
Visst har jag tyg hemma, men inget som kändes lockande.
Annars så såg jag den här "klänningstunikan" helt plötsligt i ett skyltfönster på stan häromdagen...

... modellen känns kanske igen...?

Mhm, jag tänkte väl det...
Det är ju samma som MIN modell som jag återupplivat från 70-talet.
Tydligen är det FLER som återupplivat den "gamla godingen".
Bara en skillnad, jag sålde min klänningstunika för 285:- ( Jag tog 285 kr för klänningen och jag tar 220 kr för en tunika i samma modell ), dom säljer sin klänning för 995:-!
Slutsats av detta:
Kom och köp hos mig istället, jag är MYCKET BILLIGARE  (hihihi)
Nu har jag å andra sidan inte skrivit ut vilket affär/skylt som klänningen hänger i, men det kan man som gotlänning förmodligen räkna ut ändå?

Plus att jag noterade att mina versioner är i härligt viscosetyg, svala, och med skönt fall och man slipper se ut som ett stort "skåp" i tunikan.
Och deras version är i tjock trikå...
Så man ser med andra ord ut som ett stort skåp i den, och det vill man ju som kvinna helst undvika.
Det jag även tänkte på "som kvinna" det var att deras version hade tvärrandigt istället för att sätta ränderna på längden eller strunta i och välja randigt tyg.
Också det ett "Big No-No", man har inte tvärrandigt i stora och luftiga modeller i tjockt tyg.
Det breddar liksom värre än värst.
Jag vill bara tala om det för designern/märket som gjort klänningen här via min blogg.
Måste vara en man som gjort den, för en kvinnlig designer har jag mycket svårt att tänka sig skulle göra ett sådant plagg.
Kvinnor tänker nog typ mer på sånt...?
Tighta modeller funkar det med tvärrandigt, men med luftig modell,  ajabaja.
Ja, jag var inne SÅKLART och gluttade i affären idag, på både pris och utförande 
Madde, den lilla affärs-spionen minsann, men kom även ihåg:
Jag var först, jag gjorde ju mina redan FÖRRA året 
Nåväl, jag har ju då tyvärr inte en affär på Adelsgatan, så kanske dom säljer fler ändå.
Nu ska jag se på tv och snart är det säsongsavslutning av "Project Runway All Stars", fy fan, jag mår kasst bara av att tänka på det!
SNYFT.
Vi ses imorgon, då kanske man vågar sig ut på stranden igen?
Om det är fint väder vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0