Jag ska stjäla...


Jag tror bestämt att jag och min mor ligger i en form av kamp just för tillfället.
Hon har något jag vill ha, som hon vägrar släppa ifrån sig.
Jag upptäckte nämligen att min mamma hade något som jag väldigt, väldigt, väldigt gärna vill ha.
Något som jag sett nästan hela mitt liv med ALDRIG i mitt liv skulle VELAT ha, något som inte är min stil, men som nu helt plötsligt ÄR min stil.
Allt pga en hund.
Milou.
Detta är vad min mor har...
 


Ett par (urfula egentligen) cavalier king charles spaniels i porslinspar!
Inget jag i min vildaste hemdröm någonsin velat ha.
Men bara för att jag nu har köpt mig en cave, så MÅSTE jag ju bara ha dom där "tacky" hundarna.
Måste.
Men hon vägrar släppa ifrån sig dom för att...
Dom har tydligen någon otydlig historia om Portobello road och tjat på pappa i flera dagar för att få porslinshundarna när dom var i London.
Jag tycker personligen inte att storyn håller, himla skum historia och jag...
Vill ha hundarna!
Jag har en ju en cavalier.
Sen är det ju så att mamma har även ett porslinspar i...
 

...PUDLAR!!!
Och pudlar är ju enligt henne själv "hennes favorithundar", så vadå, varför ska hon sitta och tjyvhålla på ett par cavvar?
Håll dig till dina gamla fula pudlar då för... f-n.
Jag blir så ha-girig på MINA hundar, så jag planerar en kupp.
Men hur den ska gå till vet jag inte riktig, dom står ju synliga i ett fönster nu när hon vet att jag vill ha dom.
Förut stod dom i ett skåp.
Osynliga.
Men så fort jag la min getöga på dom, då skulle hon minsann ställa fram dom.
Jag måste kuppa VÄL.

Alternativt vara så fräck så jag åberopar "Arvegods!!!" kanske?
När pappa dog frågade hon mig vad och om jag ville ha något i deras hem av deras prylar.
Men "HEJ MADDE-då-36-år", jag hade faktiskt mina egna prylar och ville inte ha ett smack, det kunde jag minsann vänta med att roffa åt mig som enda barnet när hon väl lägger näsan i vädret.
Jag ville inte ha någonting.
Men NU...
Vill den giriga det.

Nu vill den giriga ha två djäkla, enkla, pråliga, urfula, futtiga porslinshundar.
Jag ska nog kontakta en advokat och börja processa, eller kuppa, eller stjäla.
Kuppa och stjäla är ju å andra sidan väldigt mycket billigare för mig, men då kan jag ju inte ha hundarna framme.
För då är jag ju avslöjad om hon ser dom.
Det blir lite som för den som stal Havorringen...
 

 
... man vet att man har den i sin ägo på ett himla hemligt ställe, men man kan liksom inte ha den framme för då åker man dit.
Man kan inte visa sina vänner och bekanta eller släktingar för då är det "sayonara Havorringen" och "tjena finkan" typ.
Kan iofs kanske vara en tjusning i att ha något stulet (?) på ett hemligt ställe också, om man är lagd åt det hållet, men jag vill ha "mina" cavvar framme i matrummet på spisen typ.
Visa upp dom.

Kanske vi kan göra en kompromiss jag och morsan?
Vi kan ha dom varannan vecka?
Ena veckan har jag dom, andra mamma och så har vi delad vårdnad om porslinshundarna.
Himla bra förslag, vi delar ju på Milou när jag inte är hemma, så jag ska lägga fram det som förslag, annars finns det bara en sak kvar att göra:
SNO DOM!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0