Att stava ett svärord, jag menar svordom...


Uppe med tuppen och sitter och väntar på...
Att åka till stranden  abernaturlish.
Ja, vädret är ju lika strålade som igår, så jag bara väntar på att tiden ska vara inne för att vi ska dra.
Ikväll blir det Nunnan igen och lyssna på Thomas, festligt igen med andra ord.
Jag kommer vara helt slut när semestern är slut.
 
Såg på bilder på fejan idag som en kompis jag har där, hade fotat.
Såg bilder på mitt favorit after beach-band "Duojag"!!!!
Va?
Är dom här???
Tydligen har jag nu missat att dom varit här i tre hela dagar!
Sista dagen är idag, och jag kommer inte hinna se dom.
Det var lite snöpligt faktiskt.
Hm...
Ja, ja, jag får ta igen det nästan år och hoppas på att dom är här då igen, men idag hinner jag bara inte idag.
Önskar jag sett det lite tidigare.

Problemet är att jag varit inne på Kallis hemsida, men INTE sett att dom står listade att dom skulle spela där.
Så det är lite Kallis fel faktiskt.
Jag trodde att dom inte skulle komma hit, och det var förra veckan dessutom som jag var inne och kollade spelschemat där.
Eller så läste jag kanske fel?
Hade jag gått in på "Duojag´s" hemsida...
Då hade jag sett att dom skulle komma, synd, men det är ju en sommar NÄSTA år också.
Då får väl Tant Madeleine knalla ner och ställa sig bland kidsen och...
Digga 

Igår skulle jag då rätt sent bara se ett avsnitt av "Project runway".
Men "PR"-knarkaren kunde inte hålla sig, jag var tvungen att se program nr. 4 också.
Stapplade i säng runt 23.45-tiden och var sååååååååååååååå djäkla trött så jag höll på att smälla av.
Fast man får väl skylla sig själv, det går ju att stänga av datorn och gå och lägga sig i tid.
Om man bara vill.
 
Snart börjar OS.
Who care´s?
Not me!
 
Har kommit till halva boken "Sankta Psyko"...
Halvbra.
Jag skrev ju misstänkte att jag skulle gilla den för att Johan Theorin har ett bra skrivspråk, och DET har han.
Men själva boken är än så länge bara en trea.
Jag läser, är ganska sugen på sista delen av boken, men...
Har nog listat ut ett och annat redan nu, och me don´t like that.

Har fortfarande hemska sommar-tants-fötter.
Måste göra något ÅT det nu.
Snart är sommaren slut, vem behöver snygga fötter när man stoppat in dom i skor igen.
Jag skäms.
Imorgon, DÅ...
 
Annars har jag upptäckt att varje gång jag läser en textning på tv eller för den delen läser en bok...
Så stavas alltid "djäklar" -  "jäklar".
?
Jaha, jag har ju lärt mig som liten att "djävul" och "djävulen" stavas med "dj" framför och då stavar jag följdaktligen "djäklar" och "djävlar" med "dj" framför.
För det är ju kraftord/svordomar som härstammar från djävulen liksom 

Ja, man SKA ju inte skriva svordomar egentligen, men det är ju en så stor del av mig, så jag kan inte hjälpa det.
Jag svär som Kapten Haddock, så ÄR det bara. men...
Moving on om själva ämnet nu:
Nu har jag helt plötsligt upptäckt att nästan alla som skriver, stavar det enbart med "j".
Jag blir fundersam.
Jäklar, jävlar och jag...
Vill bara plita dit ett "D" framför i huvudet hela tiden.
 
Nu har jag inte kollat på nätet hur det egentligen ska stavas, men jag bara gissar (min favorit sysselsättning jämt, att gissa) att JAG ( den allsmäktige stavningsguden ) har rätt, och dom andra har fel.
Kan ha fel, men jag tror att jäklar ska stavas "djäklar" och jävlar ska stavas "djävlar".
Dagens ungdom, dom kan inte stava, TUR att gamla kärringar som inte BORDE svära...
Kan stava svärord, nej, jag menar svordomar! 
 
Kanske jag borde sluta svära helt...?
Dock inte.
Det vore inte jag då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0