Brissund...

Jag började dagen i trädgården och när morsan kom hem från jobbet, åkte vi till Brissund på eftermiddagen, vid 13-tiden...

 

... till vårat ställe, där det inte är något folk!
Och vi var så gott som ensamma, bara vi och två tjejer till, plus några långt borta vid bryggan, noll trängsel med andra ord!
Så idag har Krokodilen solat "bakluckan", mest för att komma ikapp med rumpa och vader, det har liksom varit MYCKET vitare än på framsidan.
Men nu så börjar det bli jämt grillat all over liksom 
Och BADA gjorde jag idag också!!!!
Eller bada och bada, det var väl att ta i kanske, för...
Det var ju frånlandsvind på den här sidan, så jag tippar på max 14 grader i havet.
Långt ifrån dom där 20-21 graderna som varit.
Men jag doppade mig blixtsnabbt två gånger pga av att hettan var outhärdlig, jag stod inte ut.
Nog för att det blåste skönt, men...
Det var varmt som fan.
Så jag gjorde min bad-debut för året idag "Tataaaaa" fanfarer och trumpeter, och fick ÄNTLIGEN en härlig stranddag!!!!

Milou den lilla sockersmulan fick dock stanna hemma idag, för hett och det blev nog lugnast för både henne och oss.
Vi lyssnade på fåglar och vågskvalp, stekte baksidan, that´s it!
Nu sitter jag och funderar på hundpromenad eller systuga...?
Jag vet inte, IFALL det börjar spöregna och kanske åska?
Hettan skvallrar nästan om åska, och himlen också, jag syr en stund och så får jag se sen.
Återkommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0