Den är ohjälpligt ful ändå...


Dåligt väder idag, men det gör inget, jag pysslar!
Det började ändå rätt sent för jag var uppe sent igår, sonen var ju här.
Så tog vi det lugnt på förmiddagen och jag pratade med bästisen och löste världsproblem...
Sånt som bästisar gör med varandra typ.
Sen skulle sonen iväg till sin far igen, och vi ryddade hans rum, när han drog satte jag igång och städa lite.
Och nu...
Har jag försökt att "rädda" den prickiga klänningen.
Men en potatissäck ÄR och förblir en potatissäck.
Jag sydde om den framme i samma stil som linnet ja sydde igår, men den är ohjälpligt FUL ändå!
Ingen räddningsaktion kan hjälpa den, så är det bara.
Jag kommer slakta den och typ sy något barnlinne istället, för jag kommer aldrig använda den ändå, eller sälja, så:
Bye-bye gulprickig klänning.

Jag sätter tänderna i ett turkost linne med vita prickar istället, samma modell som igår.
Har på mig det röda som jag sydde igår, idag, men som sonen noterade:
"Mamma, du har ingen BH på dig under linnet, eh, ska du inte ha det...?"
Nej, det behövs inte när jag inte ska någonstans plutten.
"Men TÄNK OM DET KOMMER NÅGON HIT DÅ???"
(Ja, hjälp...
Vad händer då?
Går jorden under, ska jag springa och gömma mig, byta kläder eller bara helt enkelt slänga på mig en bh?
Ja, vem vet, den stunden, det problemet!!!)
... tänkte den luttrade bh-lösa mamman.

Det är ju liksom inte första gången sonen har åsikter om det.
Det har han väl haft sedan han var en tvärhand hög typ.
Men jag TRIVS väldigt bra i linnet iallafall, och det är ju huvudsaken 
Ja, och nu är både blogg-o-fika-paus slut, nu ska jag börja sy på det turkosa linnet och förtränga den gulprickiga klänningen forever.
Fast LITE stör det mig såklart.
Men jag släpper nu...
(nästan)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0