Dom ville veta allt...


Som jag redan visste...
Så skulle detta mitt lilla inlägg från igår, om mormor, röra upp känslor.
Det gör det alltid, vare sig det är offentligt eller privat, så blir det känsligt, så är det bara.
Men så var jag nyss nere vid morsan och Moster Puff och hämtade tidningen, och det blev liv i luckan bara jag visade mig.

FAST...
På ett HELT ANNAT sätt än vad jag trodde, dom ville veta ALLT om det jag hittat igår!
???
Oj, den var ny och otippad.
Inga sura miner, inga trista röster utan:
Vad stod det, vad hittade du på nätet?
Ja, så jag delade med mig och så la jag fram min teori om det hela, som jag klurat på sen igårkvälls, efter att ha lusläst det jag sparat från nätet.
Och inte ens till sina barn verkar mormor ha sagt "sanningen"...
Dom hade olika versioner BÅDA TVÅ.

Men kort åkte fram, datum kollades, ja...
Det lät som om min teori om mormors barndom var ganska TROVÄRDIG tyckte dom, och jag tror det själv också faktiskt.
Jag har kartlagt och pusslat ihop en liten del här.
Och...
Det känns kul.
Man vet ju inte vad som sades såklart, men man kan på något sätt RINGA IN mormor lite mer.
Ja, jag lär gräva vidare i detta, av olika orsaker.
Kommer bli kul att se vart det hamnar, klart är att det inte blir här...
Men landar någonstans, det gör det!
 
Jag sov till 09.00 idag, tror kroppen behövde det.
Halsen känns lite överansträngd idag, det blir iallafall ingen långpromenad, kanske vilar jag en dag till IFALL att.
Det blir nog inget större av detta iallafall, för då hade det redan brutit ut.
Och att vara "saggig" kan jag leva med några dagar, bara det inte blir värre så är det helt okej.
Nu ska jag läsa tidningen, för det har jag inte hunnit ännu!
Ser ut att bli sol söderöver efter lunch...
Jag avvaktar.
Tjing.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0