För känslig i ämnet...?

Dagens hattbild...
 

 
Ingen kul hattbild, jag har tappat stinget och måste bli mer kreativ!
Men iallafall, jag måste ju ta en hattbild varje dag jag är på stranden.
Blev det sol idag?
Jepp, moln/sol när vi kom till Björkis, sen tre timmar ren sol, sen sista timmen moln/sol igen.
Men vi fick en ordentligt vilodag idag iallafall, nästan inge folk på stranden eller vid poolen så det var  ganska lugnt på Björkis.
Mamma och jag låg och halvsov från och till, sonen vart uttråkad och stack upp till Nybyggarna, sen kom dom ner också en stund.
Klokboken kom PRECIS när det blev sol/moln på sluttampen.
Då beslöt vi att åka hem, det kom ju klar och fin sol efter, men vi var nöjda ändå.
Imorgon ska det ju bli jättefint och på onsdag, nu är man inte så desperat längre 
 
Min mage är kass!
Och det har den varit sen i lördags/söndags.
Jag vet inte om jag ätit något "dåligt" som ligger och tjirrar runt i magen, lite jobbigt är det, för jag får ont och det kör som fan så fort jag äter.
Idag blev jag doch SÅ sugen när dom hade nygräddade bullar på Björkis, jag köpte och magen protesterade rätt omgående.
Jag vet inte vad jag ska äta ikväll, men det är nästan som man tappar matlusten när man har magvärk.
Sonen upplyste sen mig om att han haft ont i magen sen i fredags...
Mhm, undrar om det kanske är han som har något och smittat mig...?
Något har vi uppenbarligen båda två iallafall.
 
Jag tog en promenad till  bokhandeln när jag kom hem och har köpt...
 

 
...och så köpte jag...
 

 
Rikard Wolff´s självbiografi som kommit ut i pocket, jag TROR att jag börjar med den faktiskt.
Jag läste ut "Sankta Psyko" av Johan Theorin och det var långt ifrån hans andra böcker i kvalitet, men jag ger den en stark tvåa.
Alltså den är inte värdelös, den är läsvärd men, mja, njä...
Gud jag är så petig med böcker jag läser, jag halvgillar den.
Skitsamma, nu ska jag läsa dom ovan och så får vi se vad jag tycker om dom!
 
Milou och jag gick en stadspromenad när vi kom hem, samtidigt som jag köpte böckerna och på väg ner mot Stora Torget mötte vi en annan cavalier, "Nora".
Hon var svart/brun (black&tan) och nästan dubbelt så stor som Milou!
Ägarna till Nora-hunden vart tokförälskade i Milou och undrade om hon var en valp...?
Suprise, det undrar ju alla, JÄMT 

Nä, sa jag, hon är 17 månader nästan, OJ, sa dom för deras hund var nästan två år, så det skilde ju inte så mycket i ålder på dom.
Milou var überglad att träffa en "polare" och Nora...
Ville helst inte HA en polare som Milou!
"Nora är lite försiktig av sig", sa hennes ägare, och ja, "Milou är INTE så försiktig av sig när det gäller andra hundar", sa jag.
Och dom ville ta med Milou hem, för det var den sötaste cavalier dom sett, och dom frågade vart jag köpt henne.
Ja, så där stod vi och pratade om våra hundar och kunde konstatera att cavaliererna är dom BÄSTA hundarna ever 
Och att Milou är sötare än sötast.
SJÄLVKLART berömde jag deras hund också, för den var jättefin och välskött, men jag gillar ju min mini-cavalier Milou bäst naturligtvis 

För övrigt pratade jag med Klokboken om den där personen som hela tiden undrar om jag är "full" på fejan.
Jag tänkte lite så att jag kanske är FÖR känslig i ämnet...?
Tyckte inte hon.
Bra, då tycker inte jag det heller!
Ja, och nu måste jag äta något, får vi se vad magen pallar.
Vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0