Hur ser dom riktiga kubb-reglerna UT egentligen...?


Idag blev det sovmorgon, jag sov till 09.20!
Ingen strand att åka till, ingen brådska, ska bara gå hundpromenad, dammsuga och kanske fixa ett ärende idag.
Vi ska nämligen lyxa på oss och gå på "Sunny Standup" på Fårö om någon vecka och se...
 


... en MASSA "go´a" komiker och vi har beställt biljetter.
Men vi har imorgon också på oss, så det blir nog förmodligen då.
Det ser jag faktiskt väldigt mycket framemot, kan bli hur djäkla kul som helst.
 
Sen, ikväll...
Blir det SLÄKTFEST i Björkis, årets höjdpunkt.
Vädret såg ju inte lovade ut när man vaknade förut, men nu kollade jag "Yr" och det blir sol/moln lagom tills festen börjar!
Bättre än så, kan man ju inte önska att få det 
Det kommer bli ÖS som vanligt, ingen fest med släkten blir någonsin trist och imorgon kommer en festrapport!

Sonen kommer "hem" lagom till festen.
Herregud, ungen har/kommer vara hos mig sammanlagt 4 dagar på fyra veckor, och nu är det den fjärde dagen han är här.
Sen är det "bara" en vecka kvar innan har kommer till MIG i TRE veckor.
Ja...
Det tar faktiskt på mamma-krafterna när ens barn är borta så här länge.
Jag trodde jag kommit över det där lite, för sonen är ju så stor nu och gör ju lite som han själv vill, kommer och går, leker med kompisar som han själv vill, på veckorna när han är här...
Men då är han ändå här varannan vecka.
Nu har jag fått mobilisera min längtan efter sonen och sysselsatt mig som fan.
Inte tänka på att jag längtar efter honom.
Fast han har det ju kalas, först var det en fotbollsresa till fastlandet, sen en hel vecka själv med pappa, och nu är dom nu på Fårö med hela familjen och har det toppen.
Jag får se det så, HAN har det kanon, JAG får bita ihop och tänka att han SNART kommer hit i tre hela veckor till mig.
Och ikväll 

Igår var vi hos bästisen och hade grillkväll.
Det blev en massa mumsig mat, så hade vi ett kubb-parti mellan mat och fika, och varför är det nästan alltid så...
Att man nästan alltid blir osams av att spela kubb!?

Hm, ja, träklossar ska tryckas ner extra hårt i mjuk mark, regler tummas på, och NYA regler dyker upp i varje konstallation jag spelat i.
VET NÅGON ens dom RIKTIGA reglerna i kubb?
Jag undrar det jag..?
Och igår dök det upp ytterligare någon ny "gotländsk regel" som verkade vara dold i dunkel, och vi som var på det motsatta laget var ytterst skeptiska.
Till och med vissa motspelare var skeptiska.
Ja, det finns lika många regler i kubb som det finns kubbspel i världen tydligen.

Släkter kan bli osams, vän-förhållanden spricka, kärleksförhållanden gå åt pipsvängen, regler hittas på vartefter spelet spelas...
Och ikväll är det väl dags igen.
Jag väntar med spänningen på KVÄLLENS nya, okända regler! 
Oki, och nu ska jag köra igång, vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0