Masa mig ner till Almedalen...


Uppe tidigt idag och inatt...
Somnade jag mitt i åskovädret!
Och sambon fick ta hand om hunden.
Jepp, vi hade en hund som nästan sket på sig (ursäkta) av räddsla, och hon fick ligga under täcket, spänd som en fiolsträng och ögonen som nästan poppade ut ur ögonen.
Men jag var så himla trött, så hunden fick flytta över till husse och "få skydd" och sen somnade jag.
Och ön står kvar.
DOCK så är det väl brukligt att efter ett åskoväder så borde väl LUFTEN lätta något????
Inte efter detta ovädret tydligen.
Det är lika kvavt som innan, och man känner sig svullen überalles!
Jag har korsdrag och luften står still.
Vi såg...

... och den var väl...
Charmig.
Längre än så sträcker jag mig inte.
Charmig och gullig på sina ställen och enda gången jag gapskrattade var när Stig-H hade drömt att han var ståupp komiker.
Det var så satans dumt, så det var kul.
Sen var det charmigt.
Låååååååångt ifrån Sällskapsresan 1 och 2, som är dom absolut, utan tvekan, dom bästa filmerna av Lasse Åberg.
Men vi kunde inte heller enas om någon film igår, jag ville se "Järnladyn" och sambon någon action.
Då blev det Stig-Helmer istället.
Tja, det var den kvällen det och så har man sett den filmen också.
Nu hägrar hundpromenad, sen, om vädret inte rycker upp sig till strandväder, ska jag sy.
SUPRISE, jag vet
Det ska bli en one sholder klänning i det röda afrika tyget isåfall, "för att jag var värd det" som jag skrev sist.
Ikväll ska jag, måste jag, masa mig ner till Almedalen!
Jag hade ju lovat här på bloggen att jag skulle mingla på stan den här politikerveckan och se på kändisar, fota kändisar...
Fast inte ens kommit iväg mitt på dagen, för att jag bara hänger i mitt syrum.
Men jag vill se Stefan Löfven ikväll, så jag hoppas jag skärper mig och går ner idag!
Vi ses lite senare, nu ska vi ut i den kvava luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0