Så blev dagen...


Så skulle jag ju då köpa present till Lilla Sunshine...
Det gick väl så där skulle jag vilja säga, tog längre tid än jag trodde för jag hittade inte "RÄTT" present tyckte jag.
Men efter typ två timmar, då hade jag hittat ett spel som jag tyckte verkade kul och trodde att Lilla S skulle gilla också.
Sen hann jag faktiskt inte mer än hem, så var jag tvungen att hoppa i duschen, piffa och sen drog vi iväg till kalaset!

Vi fick SUPERGOD smörgåstårta, och den var inte bara matig och megastor, utan även megahög.
Jag tänkte att jag tar en lagom bit, sen tar jag påfyllning.
Men i och med att den var så hög, vart det ju som en jättebit.
Jag var ju dessutom "tvungen" ;D att få plats med fikabrödet och den hemmagjorda rabarberglassen...
Så lite plats sparade jag för det naturligtvis.

Och det var inte bara gott att äta, det var trevligt kalas också, många släktingar till min bästis som man inte sett på evigheter.
Så det fanns mycket att prata om, mycket att "förhöra" sig om vad som händer i andras liv, ja, det var himla kul helt enkelt.
Sen tog jag, sambon och sonen en promenad hem, och jag tog Milou ut på en kvällspromenad på stan.
Och här...
Skulle jag nu lägga upp en massa härliga promenadbilder, men bloggen krånglar.
Jag lägger upp texten och ser om jag kan få in bilder sen....
 
Nej, nu har jag försökt fyra gånger, jag får lägga upp dom imorgonbitti istället.
Ja, det var en skön promenad trots blåst, men det blåste varmt, så det gjorde inget.
Vi gick ner i Pallis, längs hamnen och tittade på lyxbåtarna som verkar hänga kvar trots att "Vecka 29" dragit vidare till nya jaktmarker.
Vi gick längs strandpromenaden och mötte en svart katt som LEKTE nere vid havet.
Har jag dock aldrig sett förut, en katt som leker på stranden, himla häftigt.

Så gick vi upp en bit i gravarna, in igenom porten, igenom stan och vet ni VEM jag möter i en gränd då?
Jo, Anders Ekborg!
Snygging säger jag bara!
Ja, han ser faktiskt himla bra ut, men han gick och pratade i mobilen och jag vågade inte vara så fräck att jag smygfotade honom heller.
När jag sen kom bort till ruinen, alltså S:t Nicolai, då såg jag att han skulle uppträda, mötte massor med folk som vallfärdade till konserten.
 
Så kom vi till Torget, kollade in folket där, blev överfallna av små barn som i vanlig ordning ville hälsa på den gulliga valpen.
Milou gjorde som vanligt sitt bästa som "gullig valpen" och vann som vanligt pris i:
"Charmat flest barn i hela vida världen!"
Först var det ett barn, sen var det ett till lite längre upp på gatan och sen ett till.
Tillslut kom vi loss och drog järnet hem.
Sen dess har jag bara skrotat i soffan och nu ska jag gå och lägga mig.
Är astrött.
Vi ses imorgon, STICKA LUGNT!
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0