"Slog du dig...?"


Vilken dag, vilken väder...
Solen bara skiner och skiner, och jag blir sakta bara brunare och brunare.
Krokodilen i mig bara MYSER.
Jag gjorde en massa ärenden på förmiddagen, sen solade jag en stund och sen kom "lillsyrran" på fikabesök.
Vi åt jordgubbar och glass, och drack kaffe och snackade skit.
Typ.
Och Lillsyrran provade klänning...


Man kan väl lugnt säga att den satt som en smäck!
Och jag ska nog använda mig av SNYGGINGEN som modell, när jag sytt lite mer kläder
Om hon själv vill förstås, för det har jag inte frågat ännu...
Hon är ju en riktig pudding!
Själv drog jag på mig...

... denna idag.
Och kände mig skitsnygg.
Jag bara älskar den, mönstret är "to die for".
Tänkte att jag får nog dra fram det röda tyget med samma batikfärgning och sy mig en till.
Because I´m worth it, typ 

På sen-eftermiddagskvisten tog jag och Milou en sväng till Kneippbyn/Hällarna och Milou...
Hon jagade rabbis.
Jepp, hon har numera upptäckt jägaren i sig, och är inte rädd för kaniner längre, bara Leo.
Men rabbisarna i naturen, dom är ju rädda och är inga attack-kaniner som vår gullegris.
Jag stod och tittade på en rabbis med Milou efter sig springa runt, runt, runt, runt en enbuske och när rabbisen sprang in och satte sig I enbusken, då satte sig Milou "utanför" enbusken och typ väntade.
Jag skrattade, för det såg verkligen inte klokt ut.
Behöver jag nämna att rabbisen inte kom ut...?
Nä, det behöver jag väl knappast.

Sen gick vi in i ett skogsparti och Milou hittade en annan rabbis som hon började jaga, och ner i ett hål sprang rabbisen, och ner sprang halva hunden innan det tog stopp.
Men hjälp.
När då matte skulle "rädda" hunden som tydligen fastnat, snavade då jag själv i ett annat djävla rabbis hål, föll pladask framåt och där...
Stod då helt plötsligt en annan hundägare och följde dramat!
Men GUD så pinsamt!
Han började prata, och sa "Oj, hur gick det, slog du dig?"
Nä, det gick bra, sa jag och kände hur det strålade upp i nacken.
(typiskt)
Jag hade lite bråttom bara, för att rädda min rabbisjägare.
Ja, sen kom Milou loss av sig själv, och jag fick stå där och språka lite med den trevlige mannen och hans hund.
Fast jag kände mig mest pinsam, ville bara gå, för jag hade ju ramlat 

Ja, och så har jag "funderat" på den gula klänningen, vad jag ska göra med den?
Jag har inte en aning.
Jag har ännu inte nått en lösning.
Kan vara så att jag bara slaktar klänningen och syr ett linne istället, för jag vill inte kasta bort det söta tyget...
Eller behålla klänningen.
Det får vi se imorgon det, ha en bra kväll nu för det ska jag.
Det är dubbelavsnitt av "Project Runway" och som vanligt kommer jag sitta klistrad framför dumburken.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0