Slut som artist...


Kan bara säga att nu är tanten som skriver på denna blogg definitivt slut som artist!
Fy fan i helvetet så sliten jag är.
Jag har redan bestämt att jag ska lägga mig i sängen prick 19.00 ikväll, se mitt program jag ska se 20.00, sen sova.
Jag är såååååååååååååå trött.

Vi åkte till Björkis idag, i hopp om sol.
Sol varde i typ sammanlagt tio minuter, men vi var väl i Björkis typ 2½-3 timmar.
Man bara låg och slappade typ.
Och släkten Larsson tog väl upp, i runda slängar...

 
14 solstolar!
Från ena långsidan på poolen till hela kortsidan...
 

 
Ja, det vill till att ta plats minsann, och det är vi ju som ni ser, bra på!
Och barnen badade både i poolen och havet...
 
 
 
Tillslut blev det så dåligt väder så vi lättade, och precis när vi satte oss i bilen började det ösa ner regn från himlen.
Vi åkte hem och mitt på Toftavägen ser vi sambon och Syster-Ysters man svänga av från vägen med deras gamla volvo.
Vi, jag, mamma, moster och sonen undrar varför, jag ringer upp och kollar:
Nä, då regnar det så våldsamt och bilen har ingen, eller var det endast en fungerande vindrutetorkare, så dom kunde inte köra.
Moster Puff sa:
"Ja, där kan dom ju sitta och glo, han och Denny!"

Och vi skrattade så vi höll på att dö i bilen, dels pga av FLER roliga kommentarer från Puffen om detta "nödläge" och dels pga av saker som sagts INNAN vi satte oss i bilen.
Ja, man har inte roligare än man gör sig.
Vi handlade på hemvägen och hinner inte mer än komma innanför dörren så ringer Hundbästisen.
Kunde jag bjuda på en fika?
Självklart!
Ville bara ta en dusch först, så det gjorde jag, kaffehurran på och sen satt hon och jag och pratade ett tag.
Middagsfix och nu...
Kryper jag i säng.
Som sagt, är verkligen slut som artist efter denna fullspäckade veckan, nu måste jag vila.
Vi ses imorgoZzzZZzzzzzZzzZzz....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0